    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Sat, 12 Sep 2015 17:39:39 +0200
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <msp8it$mlu$1@node1.news.atman.pl>
    <mspsn0$c93$2@node1.news.atman.pl> <mssg6t$4fu$1@node1.news.atman.pl>
    <mssktp$9n5$1@node1.news.atman.pl> <msss6u$hjj$1@node1.news.atman.pl>
    <msvaa3$15k$1@node1.news.atman.pl> <mt0u5j$ufq$1@node2.news.atman.pl>
    <mt158b$rkv$1@node1.news.atman.pl> <mt184d$8ha$1@node2.news.atman.pl>

    On 2015-09-12 15:08, AK wrote:
    > Moge. Typowe zachowawcze wstecznictwo polegajace na samoograniczeniu
    > sie do jednego jezyka/technologii (zwykle C/C++)

    Kto się samogranicza do jednego języka. Znowu masz urojenia? Znam kilka
    językow biegle, kilanascie mniej biegle. Chyba ze wszystkich
    paradygmatów. Czy mozesz w kilku zdaniach opisać jakim magicznym
    sposobem dochodzisz do takich wniosków?

    , nastepnie zalozeniu
    > klapek
    > aby nic nie widziec na boki ani w tyl (historia to jednak baardzo
    > przydatna nauka:)

    Zarzucasz mi że nie znam historii? Na moim biurku leżą C64, ZX Spectrum,
    Atari 65XE. Wszystkie gotowe do odpalenia, na wszystkich pisałem od asm
    przez Logo po Action! (zgadnij co to). Odry na biurku nie mam bo się nie
    mieści i ciezko znaleźć a ponadto za moich nastoletnich czasów
    rozlutowałem jedną na częsci. 20% mojej bibliteki to ksiązki starsze ode
    mnie. Jak *ŚMIESZ* zarzucać tak chamskie rzeczy osobie o której nic nie
    wiesz?

    > i atakowaniu wszystkiego (nawet tego o czym sie ma _zielonego pojecia_,
    > vide Odra)

    NIKT NIE ATAKUJE ODRY w tym watku. Masz problem z rozumieniem intensji
    piszących. Tutaj się atakowało fakt, że legacy systemy powodują problemy
    w normalnym życiu (jak Elixir). Natomiast od kilku postów jakiś AK
    obraża mnie i kilku innych młodszych od siebie w kółko zarzucając brak
    wiedzy choć sam nie prezentuje żadnych konkretów.

    > dla zasady (czyli utrzymaniu "doskonalosci" obrazu swego bozka:)
    > Slowem: "Ayatollahostwo C/C++" czyli czysty fanatyzm :)

    Masz urojenia.

    > PS: Osobiscie znam/poznalem (w wiekszosci produkcyjnie) dobrze ponad 10
    > jezykow
    > programowania, a Ty ?

    Pisze w kilku zawodowo. Zaczynalem pisanie w wieku lat 9 od pierwszego
    dostepnego komputera - ZX Spectrum. Był to Basic i zaraz potem assebler
    Z80 i 6502. Przepraszam świat że ośmieliłem się urodzić jak już nie było
    dostepu do Odry. Po drodze pisałem na wszystkich domowych maszynach we
    wszystkich językach jakie znalazłem, wiele z nich było historycznie
    istotnych. Obecnie zawodowo piszę w C++, Javie, asm paru różnych
    architektur. Nie są mi obce Lisp, Prolog. Programuje funkcyjnie,
    logicznie, strukturalnie i obiektowo w *JEDNEJ* aplikacji. Po drodze
    było jak u kazdego Pascal, Delphi i znam od groma śmieci z gatunku Bash,
    Python. Jedynie Perla nienawidze ideologicznie. Czy ta wyliczanka jest
    wystarczająca, czy dalej spodziewać się mam obrzucania gównem z gatunku
    "ba ja się znam lepsiejsze języki"?

    Pozwój że teraz przewidzę ciąg dalszy: za chwile urojenia w Twojej
    głowie zaczną zakładać że pewnie pisuje jakieś pierdoły i tak naprawdę
    moja znajomośc jakiegokolwiek języka i algorytmu jest zerowa a nazwy
    nieznanych mi językow znalazłem na wiki. Zaczniesz znowu zrzędzić. Jesli
    tak się stanie - chyba zakończe dyskusję.

    W mlodosci (a i teraz jeszcze:) z luboscia
    > rzucalem sie na
    > kazdy nowy/inny i naprawde nie dla skladni czy innych pierdolek,
    > ale ze zwyklej
    > nieskazonej niczym _checi poszerzenia wiedzy/"horyzontow"_.

    To fascynujace. I zakładasz że moje pokolenie nie mialo prawa rzucać sie
    na kążdy znaleziony jezyk programowania? W celu poszerzania horyzontów?
    Rzucało się. Pochodzę z pokolenia które w wieku nastu lat jedynym dostęp
    do informatyki miało przez 8-bitowe maszyny. Nie masz prawa z tej
    perspektywy oceniać umiejetności kogokolwiek. Nie znasz ich.

    > Dlatego wlasnie mam wieksze prawo niz Ty krytykowac C/C++

    Masz prawo krytykowac. Ale na razie nie masz żadnych argumentów.
    Żadnych. Pusto i wiatr wieje. I jakieś historyczne języki co mam sobie
    je niby zobaczyć choć w większości miałem okazję pisać.

    Twoja dyskusja stoi na stanowisku że starsi wiedzą więcej. Niestety to
    błedne zalożenie, a obecnie znajomość Simuli nie powoduje że stosujesz
    lepsze algorytmy. Znajmomość Lispa i Prologa poszerza horyzont. Simuli
    raczej nie. Sorry. Pudło.