eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet[OT] Czy sa jakies przeciwskazania, zeby nie wchodzic w Ultimate › Re: [OT] Czy sa jakies przeciwskazania, zeby nie wchodzic w Ultimate
    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Czy sa jakies przeciwskazania, zeby nie wchodzic w Ultimate
    Date: Mon, 19 Jul 2010 19:21:07 +0200
    Sender: n...@k...prv
    <i1mns0$96j$2@polsl.pl> <i1mrbg$qdr$1@inews.gazeta.pl>
    <i1ql3m$onv$1@news.onet.pl> <i1s60s$e4$1@news.onet.pl>
    <1...@k...prv> <i1uf9i$9r9$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@k...prv> <i1uu25$4mf$1@news.onet.pl>
    <14vwbh7ysmx2i$.dlg@kwinto.prv>
    <d400f$4c430fba$5964beba$5459@news.upc.ie>
    <1hm198d7a41ua$.dlg@kwinto.prv>
    <b3d69$4c433847$5964beba$14832@news.upc.ie>
    <1...@k...prv> <435d1$4c445f44$5964beba$2271@news.upc.ie>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 15:18:43 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message

    kosm-t84134.html&hl=windows
    t76380.html&hl=windows
    indows
    rstw-t68783.html&hl=windows
    t37995.html&hl=windows
    waru-t29584.html&hl=windows

> [...]
    > przytoczonych watkach
    >
    > mowimy o zakupieniu w sklepie oema windows 7 przez kowalskiego i zainstalowaniu
    > go na pc (juz podobno nawet to lamie licencje bo system builderem nie moze byc
    > osoba prywatna - wg wypowiedzi ludzi z ms) albo o przeniesieniu go na kolejny
    > komputer (nie uzywanie dwoch kopii, tylko zainstalowanie na nowym sprzecie
    > po skasowaniu starej instalki)
    > te sytacje nie sa penalizowane przez kk, lecz lamia licencje oem
    > i jak mowie - nie slyszalem o zadnym procesie w ktorym chodzilo
    > jedynie o nieprzestrzeganie warunkow licencji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A choćby przypadek trialowego systemu Windows 2003 (trzeci link). Był on
    objęty licencją pozwalającą na określony czas legalnego użytkowania.
    System był użytkowany dłużej, czyli postanowienia licencji zostały
    złamane. I sąd zapewne ten argument uznał (aczkolwiek tego z tej
    dyskusji nie wiadomo na pewno).

    Zacytuję wypowiedź z wątku:
    "Warto [okazać oryginalny nośnik - przyp. mój], chyba że doszło do
    naruszenia warunków użytkowania oprogramowania w jego darmowej wersji
    np. cracki, klucze aktywacji zmieniające właściwości programów etc. Być
    może zostały jakieś ślady po ściągnięciu, aktywacji, rejestracji
    oprogramowania np. maile, historia przeglądarki. Ponadto również sam
    program podaje informacje w jakiej wersji został zainstalowany lub
    aktywowany."

    Czyli tu sprawa jest jasna: użytkownik naruszył "warunki użytkowania"
    zawarte w umowie licencyjnej i zostanie za to pociągnięty do
    odpowiedzialności. Czym to się niby różni od naruszenia warunków
    użytkowania zawartych w umowie OEM?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/