  • Data: 2011-05-12 06:15:50
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 May 2011 00:56:00 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >Jasne. Amiga 500 też dzisiaj się do niczego nie nadaje. I co z tego?
    >Nie pisz o bublowatych rozwiązaniach sprzed ponad 20 lat.

    Znaczy sie mam chwalic peceta, bo po 25 latach wreszcie jest dobry.
    I sie upodobnil do Amigi - na jednej plycie glownej masz wszystko -
    gra, miga, czesto bez udzialu procesora.

    -w-Polsce-cz2.html
    >OMG. Co próbujesz mi udowodnić? Że na przełomie 90/91 roku nie byłem w
    >Poznaniu i nie wiem, czym się łączyło tych kilka Iskier w Polsce?
    >
    >Oficjalna historia polskiego Internetu zaczyna się gdzieś w połowie
    >1991 roku. To, że parę osób już wcześniej ostro dyskutowało na
    >soc.culture.polish się nie liczy.

    No, my w instytucie mielismy modem i sumiennie dwa razy w nocy dzwonil
    do Kopenhagi wymieniajac poczte i newsy ..

    >Dwa taski DOSowe obsługujące modemy dały się uruchomić na AT/286 ale
    >nie miałem do niego karty na 16550AF i przycinała transmisja :(

    Cos mi to wlasnie tak smierdzi. Wiec da sie, ale sie nie da.
    Niby mozna, ale wszystko przeszkadza.

    >Ale to nie były czasy, że program potrzebował gigabajtów. Programy
    >miały narawdę małe potrzeby.

    Taa, pamietam jeszcze te walke o kazdy kilobajt. Bo na 550 program
    chodzi, a na 500 juz nie. Wyrzucanie dosa w gore, minimalizowanie
    rezydentow itp.

    >Ale po co, skoro juz były dostępne 386? A w 1991 roku 486.

    Byc moze to byl juz ten czas - ale rok czy dwa wczesniej 386 byl
    niestety 2x drozszy od 286.

    >Byś musiał widzieć miny moich kumpli-zatwardziałych amigowców, jak w
    >dwóch taskach userzy plotkują, w trzecim maluje się wahadłowiec z
    >.dwg, w kolejnym widać jakiegoś Windowsa, w następnym FoxPro ze swoimi
    >okienkami a całość po prostu działa.

    I to stanowilo jakis problem dla amigi ? To byla wersja 512 ?

> [...]
    >
    >Rzecz, która świadczyła najlepiej o programistach Quarterdecka - na
    >kartach VGA zestawy znaków były przechowywane w ściśle określonym
    >miejscu. DESQview pamiętał, który task używa którego zestawu znaków i
    >przy przełączaniu tasków przeładowywał również zestaw znaków - jeśli
    >była taka potrzeba. No i emulował obsługę znaków również wtedy, gdy
    >któreś z okien wymusiło tryb graficzny i na ekranie było więcej niż
    >jedno okienko. Ale to już całkiem inna, bardzo długa bajka.
    >
    >Do dzisiaj żałuję, że wygrał Windows - DESQview był naprawdę lepszy.

    niestety - ale to czasem wygodne ze mozesz widziec okna dwoch
    programow naraz. Problemem windows byla jego konstrukcja, no i imo to
    trzymanie sie kompatybilnosci. Tzn to ze wlozyli duzo wysilku w tryby
    86 i 286, w czasach gdy 386 juz wchodzilo, i wiadomo bylo ze jest
    jedynym slusznym rozwiazaniem.

    J.