  • Data: 2011-05-12 09:19:50
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Znaczy sie mam chwalic peceta, bo po 25 latach wreszcie jest dobry.
    > I sie upodobnil do Amigi - na jednej plycie glownej masz wszystko -
    > gra, miga, czesto bez udzialu procesora.

    Tak by wypadało. Za realizm chociażby. Gdyby 25 lat temu PC nie miał
    modułowej konstrukcji, gdyby w każdej sztuce trzeba było płacić na
    przykład za kartę dźwiękową czy inne niepotrzebne rzeczy, gdyby nie
    można było wybrać, czy się chce grafikę w rozdzielczości 4096 pikseli,
    monitor tekstowy, czy wyjście do telewizora -- to by ten peceet dzisiaj
    był tam, gdzie Amiga. Nawet by mu magia trzech pasiastych literek nie
    pomogła. Komputery są jak wino -- tani pecet jest dobry, bo jest dobry
    i tani.

    > Taa, pamietam jeszcze te walke o kazdy kilobajt. Bo na 550 program
    > chodzi, a na 500 juz nie. Wyrzucanie dosa w gore, minimalizowanie
    > rezydentow itp.

    O, o, o, właśnie to! Każdy kilobajt był drogi (również w dosłownym
    znaczeniu tego słowa). Ale można było coś wyrzucić -- jak nie w górę,
    to na bok. A nie że się czegoś nie da, bo przecież sterownika do
    któregoś kawałka hardware nie można z systemu usunąć.

    --
    Jarek