    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Mon, 9 May 2011 18:42:24 +0000 (UTC)
    <i...@4...com> <iq5oj7$8ua$1@news.onet.pl>
    <e...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq69on$aus$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq6n35$2sh$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq6q7i$gie$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq98g1$o6h$1@news.onet.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > O nie nie. W tamtych czasach kiedy na świacie były PC z MSDOSem
    > odpowienikiem atmegi było 8-bit Atari.

    Hmm... wydaje mi się, że są ludzie, którzy używają atmegę do czegoś
    innego niż zabawa. Czy tak było z 8-bitowym Atari? Nie przypominam
    sobie.

    > O dziwo system operacyjny Atari potrafił się zająć dokładnie w takim
    > samym stopniu pamięcią co PCtowy bootloader (memtop). Żenada.

    A można było owo Atari sobie kupić i korzystając ze wsparcia od
    producenta zrobić taki bryndzotron, który obywa się bez systemu
    operacyjnego producenta? Bo ja w swoim pierwszym pececie (i to nie
    w oryginale IBM, tylko w klonie z Tajwanu) miałem na płycie cały
    rządek gniazdek na ROM. Można było dołożyć chyba z siedem razy tyle,
    ile miał BIOS. Można było też umieścić coś *zamiast* BIOSa -- do tego
    była pokaźna księga opisująca co i jak, dodana endjuzerowi do kupinego
    sprzętu. Czyli gdybym chciał, to mógłbym mieć pecety z jakimś systemem
    operacyjnym w stałej pamięci (jak nie przymierzając Atari 800).

    To nie było wcale tak, jak dzisiaj się młodzieży wydaje, że pecet to
    w założeniu był "taki komputer z systemem Microsoftu". Założycielska
    myśl wyglądała raczej tak: "Zróbmy szybko coś z mikroprocesorem
    w środku, bo inni już robią, a my nie możemy im oddać rynku, bo to
    my jesteśmy wielki IBM. Dajmy na początek trochę działającego softu,
    bo gołego hardware nikt nie kupi. Później się zobaczy do czego ludzie
    tego będą używać, wtedy może będziemy im sprzedawać własny software."

    Później w praktyce to wyszło trochę inaczej, ale na początku się
    czuło, że ci z IBM naprawdę myślą, że my sobie będziemy te EPROMY
    sami programować. A tymczasem myśmy tylko kopiowali pliki z prawej
    na lewą, potem z lewej na prawą i znów z prawej na lewą. I właściwie
    do dzisiaj to robimy, tylko bardziej profesjonalnie.

    > *Zawsze* znajdzie się fakt pasujący do jakiejś teorii. Licytowanie
    > się nie ma sensu.

    Jeśli zawsze, to poproszę jakiś fakt pasujący do teorii, że Intel x86
    *NIE* jest najpopularniejszą architekturą. Architekturą komputerów --
    żeby nie było, że chodzi mi to to co pomiędzy Gaudim a Le Corbusierem.
    Przyjmijmy, że komputer to jest coś, co ma system operacyjny.

    --
    Jarek