    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Sun, 8 May 2011 12:45:06 +0000 (UTC)
    <ips9sd$g8b$1@news.supermedia.pl> <ipsalt$1ms5$1@news.mm.pl>
    <iptu0l$25b$1@news.onet.pl> <iq30ee$vp9$1@news.onet.pl>
    <l...@4...com> <iq4010$d9d$1@news.onet.pl>
    <3...@4...com> <iq44tj$u3n$1@news.onet.pl>
    <g...@4...com> <iq46ck$3ao$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq489t$9rj$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq4bfh$ndq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq4is3$li9$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq59ld$nis$1@news.onet.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Bo przerwania to jedna z prymitywnych form multitaskingu.

    Co mi tam forma, dla mnie ważna treść.

    > Ba, znam ciągle ludzi którym to nic dalej wydaje się jedyną drogą do
    > przyszłości.

    Ale ja pytałem o (ówczesną) *teraźniejszość*, nie o świetlane dorogi
    do przyszłości, czy inny mesjanizm.

    > Gotowi oni umrzeć z hasłem że 8+3 znaki w nazwie było genialnie
    > przymyslanym ruchem marketingowym a multitasking to wytwór diabła.
    > Wtedy tez im się tak wydawało pomimo że wielu z nich twierdzilo
    > że CP/M to przezytek :)

    Po raz pierwszy (i jedyny) miałem styczność z CP/M gdy już od dobrych
    kilku lat używałem DOSa. To jednak nie było to samo. Więc raczej nie
    o 8+3 chodzi i nie o marketing.

    > Już mowilem. "Pofesjonaliści" byli właśnie zajęci kopiowaniem z lewa
    > na prawo zakładając że to szczyt możliwości komputera a rozwój polega
    > na jeszcze szybszym kopiowaniu.

    Potrafię z grubasza oszacować liczbę używanych pecetów (a więc zapewne
    będących w rękach "profesjonalistów") na różnych etapach rozwoju
    informatyki. Ile sprzedano komputerów z Amiga-OS? Chciałbym móc sobie
    wyobrazić jakie są proporcje między "profesjonalistami" i profesjonalistami.
    I ile z nich jest używanych do dzisiaj -- dobrze wiedzieć, jak liczna jest
    awangarda, która wyznacza nam drogę w przyszłość.

    > Disk Operating System. Raczej powinno to brzmieć Stupid Bootloader
    > with Useless Command Prompt.

    Ech, a Panem to jak z dzieckiem. Przecież wiadomo, że każdy porządny
    termin informatyczny musi wyrażać się TrzyLiterowym Skrótem (TLS).
    Kto by kupił SBwUCP?

    > Pod DOSem to była jedyna funckja systemu operacyjnego.

    Z perspektywy kogoś, dla kogo uruchamianie programu jest rzeczą mniej
    ważnąą od dzielonych bibliotek i abstrakcji sprzętu, to tak, jedyna.

    > Nie, przykład z Amiga pokazuje ze reszta świata była o eniony w rozwoju
    > za MS i jego bootloaderem. Równie dobrze mogłeś wziąść coś z unixem.

    A nie pisałem wcześniej o Xeniksie? No więc tak, równie dobrze mogłem
    wziąć Amigę.

    >:D
    >
    > Cięzko mi znaleźć logiczny tok rozumowania w tym stwierdzeniu.

    W *stwierdzeniach* faktów *tok* rozumowania nie jest rzeczą pożądaną.

    > Macintosh był mocno toporny wbrew różowym opiniom entuzjastów Apple.

    No i dlatego Amiga-OS wykosił go z rynku w szybkich abcugach.

    > Więc to nie tylko był bootloader ale strasznie gówniany bootoloader
    > zakładając że procesory x86 dawały radę wprowadzić już jakieś
    > ogracznienia w tamtych czasach z okolic security.

    Więc zakładając, że (tak jak miliony innych ludzi) potrzebowałem
    bootloadera, to jakiego mieliśmy na IBM/PC używać botloadera, żeby
    był tylko bootloaderem, a nie Strasznie Gównianym Bootloaderem (SGB)?

    > Jak to nie, na pudełku pisalo że jest.

    A na płocie pisało "DUPA".

    > Jesli zadania sa tak trywialne jak kopiowanie plików to nic dziwnego
    > że nawet MS dal radę .... odkupić go do Patersona.

    Co złego w uniwersalności? Co złego w dobrym wykonywaniu również
    trywialnych zadań (Macintosh z Systemem w wersji 1 kopiował dyskietkę
    w czasie około jednej godziny).

    --
    Jarek