  • Data: 2011-05-08 15:31:08
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 08 May 2011 17:14 +0200, Waldemar Krzok wrote:
    >Programowałem w obu assemblerach, zarówno 8086..80486 (potem już mi się nie
    >chciało // nie potrzebowałem), a także 68000-68020. Wiadomo które było
    >łatwiejsze do programowania. Ale segmenty są wygodniejsze dla kompilatorów.
    >8088 miał to na burcie, Motorola potrzebowała MCU.

    Owszem, 8088/6 mial, ale o rozmiarze 64kB.
    Juz troche za malo w czasach 640kB pamieci a co dopiero pozniej.
    Reszta architektury tez mocno utrudniala.

    segmenty w 68k organizowalo sie w miare latwo.

    Ale to co naprawde nowoczesne systemy wymagaly, to byla pamiec
    wirtualna, to zapewnialo dopiero 80386, a z motorolek to ktoras
    pozniejsza 68020, 30 czy dopiero 40 ..

    I tu znow uwazam ze gdyby MS wykazal sie rozsadkiem to windows-95
    mielibysmy w 90. Tyle ze niektorzy musieliby sie pogodzic ze na ich AT
    i XT windows nie pojdzie.

    >Zresztą najlepszym systemem moim zdaniem był i tak procesor PDP11 a potem
    >VAX11.

    vax11 nie znam, ale pdp11 faktycznie godny nasladowania.
    Ale tez tylko 16 bitowy, no i .. wszystkim sie podobal, a nikt nie
    nasladowal :-)

    J.