-
41. Data: 2017-01-11 19:12:51
Temat: Re: ON zimą
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "e-Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o55rc6$bnd$...@n...news.atman.pl...
W dniu 10.01.2017 o 12:16, J.F. pisze:
>> Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale
>> czy
>> naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
>> A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)
>Wiesz, tak jak napisalem, Orlen zimowy w trasie jak spadlo
>ponizej -26 zamarzal. Statoil sobie radzil. To byly dosc ektremalne
>warunki, i przy
Ale czy pozwalajacy na porownanie ?
Tak chocby ze 6 takich samych samochodow, 3 zatankowane na Orlenie, 3
na Statoil, parkujace pod pod ta sama chmurka, i jadace ta sama trasa
... bo tu kazdy 1 stopien C sie liczy :-)
Nie mowie nie, moze i to paliwo ze Statoila lepsze ... ale mowienie ze
lepsze nic nie kosztuje
(no nie tak calkiem nic, czas reklamowy drogi jest, ale zaplacic go
trzeba :-))
>-5 czy -10 pewnie nie ma to takiego znaczenia.
Zadnego.
Nie ma na grupie nikogo z Suwalk ?
Gdzie wy tam tankujecie ? :-)
Choc Orlen moze do Suwalk dostarczac lepsze paliwo, to moze ktos
okazjonalnie odwiedzajacy ...
J.
-
42. Data: 2017-01-12 08:49:44
Temat: Re: ON zimą
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:58763cce$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-01-10 o 22:01, Cavallino pisze:
>> Nie.
>> Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
>> wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
>> sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
>> Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się
>> zdarza raz w roku przez kilka dni góra.
>
> To z przecież napisałem że leję _Vervę_ na Orlenie :-)
>
> To mam zmieniać przyzwyczajenia czy nie? :-)
>
Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na stronie
Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę zamarzania,
a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
43. Data: 2017-01-12 08:50:37
Temat: Re: ON zimą
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
news:o55cpd$t85$1@node2.news.atman.pl...
>A w zbiornikach stacji nie mieszaja się rodzaje ropy??
Mieszają, ale po kilku dostawach są juz parametry docelowe.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
44. Data: 2017-01-12 12:35:03
Temat: Re: ON zimą
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 8 Jan 2017 19:19:50 +0100, Jacek
<k...@a...com> wrote:
> Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na
pych)
> i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
> Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się
zestalił.
> Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna
jakiegoś
> Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.
I nie zamarzl? Ja wlalem deprestator, 5l benzyny na 70l ropy i tak
zamarzl i się dlawil (transit).
Dzwonilem do serwisu i powiedzieli, żebym już dzisiaj mają pełen
komplet zamarznietych i więcej już nie przyjmą (sic!). Twierdzą
że.żadne depresatory nie pomogą, bo.stacje dolewają wody do paliwa i
tak to zamarznie. Mam sobie sam rozgrzać filtr i wylac z niego wodę
przez spust (chociaż.kontrolka wody się nie świeciła).
A tak w ogóle to co za kretynski pomyśl by filtr paliwa był
poza.komorą silnika i nie ogrzewany. Czy oprócz forda są jeszcze
inny producenci co nie mają instalacjj grzewczej filtra? Mitsubishi
po aferach z zamraznietymi l200 i pajero bez szemrania wymienia na
instalacje z ogrzewanym filtrem...
--
Marek
-
45. Data: 2017-01-12 12:38:08
Temat: Re: ON zimą
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 8 Jan 2017 20:45:20 +0100, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow> wrote:
> Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.
Wlalem, też zamarzło. Podobno to nic nie da jak ropa ma wode.
--
Marek
-
46. Data: 2017-01-12 12:42:48
Temat: Re: ON zimą
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 9 Jan 2017 21:35:20 +0100, e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>
wrote:
> -38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal.
Statoilowy
> zimowy nie mial tego problemu,
A to nie jest mit, ze statoil ma magiczne niezamarzajace paliwo?
Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego
samego źródła...
Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak
inni?
--
Marek
-
47. Data: 2017-01-12 13:08:10
Temat: Re: ON zimą
Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
Jak ropa ma wodę, to lej denaturat, tylko drożej wychodzi.
Ile teraz kosztuje w półhurcie 5 l denaturatu?
-----
> Wlalem, też zamarzło.
> Podobno to nic nie da jak ropa ma wode. -
48. Data: 2017-01-12 15:17:25
Temat: Re: ON zimą
Od: z <...@...pl>
W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
> Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
> stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
> zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
> ON arktyczny jest do okolic -30.
Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być
udupiony. U nas na wschodzie było grubo poniżej -20.
Może co dziesiąty miał problem a pewnie większość z akumulatorem.
D4D ma grzałkę w filtrze paliwa? :-)
z
-
49. Data: 2017-01-12 18:22:04
Temat: Re: ON zimą
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> a ktoś mówi, że to zdrowe dla silnika?
> nie. ale dla kierownika zdecydowanie wygodniejsze
A rząd wielkości tej choroby, to jaki jest? Nagar się odkłada od samego
jeżdżenia, nie ważne czy powoli czy szybko. Ale olej i jego wymiany są
od tego, żeby go zbierać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
50. Data: 2017-01-12 19:58:37
Temat: Re: ON zimą
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 12-01-2017 o 15:17, z pisze:
> W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
>> Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
>> stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
>> zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
>> ON arktyczny jest do okolic -30.
>
>
> Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być
> udupiony.
Nie każdy ma diesla.
Ale - niektórzy pomimo ostrzeżeń, mają francuskie, co jest jeszcze gorsze.
Takie nowe peugeoty jeżdżą do -15.
Potem zamarza im AdBlue i samochód staje.
Producent nie przewidział, że gdzieś może być zimniej niż -15, przecież
we Francji jest ciepło.....