  • 11. Data: 2017-01-09 10:48:34
    Temat: Re: ON zimą
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał

    > Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś
    > jeżdżą.

    Paliwo zimowe używane na Syberii nazywane solarką wytrzymuje do -45 stopni.
    Jest bezbarwne, pachnie naftą. Silników rzeczywiście jak przyjdą mrozy nie
    gasi się.

    --
    Hinek

  • 12. Data: 2017-01-09 15:35:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    > Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy.

    Skąd ten wniosek?
    -27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
    Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

  • 13. Data: 2017-01-09 21:35:20
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 15:35, Cavallino pisze:
    > W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
    > Skąd ten wniosek?
    > -27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
    > Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

    Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
    -38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
    zimowy nie mial tego problemu, tylko jakos do Rabki musialem sie
    dotelepac, zeby zalac. Od tamtej pory jak nadchodza mrozy przechodze na
    statoilo. A bylo to w Mondeo MK3, bo ktos o pogrzewaczach w mondku pisal
    ;) Moze te nowsze. MKIV na razie nie odczuwa, zeby bylo zimno, poza tym,
    ze rano pojawia sie na chwile "sprezynka" ;)

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2017-01-09 21:44:19
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 19:34, J.F. pisze:

    > A mialem wlasnie spytac komu auto zamarzlo :-)
    >
    > U mnie na szczescie nie ma warunkow, -5 to nie mroz, zamarza tylko
    > cola w bagazniku :-)
    U mnie w Bielsku teraz -10 poprzedniej nocy -15 a dwie temu było -19,5 :(
    Ale benzyniak zapalił bez większych problemów.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 15. Data: 2017-01-10 11:24:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2017 o 21:35, e-Shrek pisze:

    > Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
    > -38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
    > zimowy nie mial tego problemu,

    Zwykły czy arktyczny?
    A może oni mają tylko ten drugi?

  • 16. Data: 2017-01-10 12:16:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zwykły czy arktyczny?
    >A może oni mają tylko ten drugi?

    Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy
    naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
    A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-01-10 12:27:23
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    W dniu 08.01.2017 o 20:08, Michał Jankowski pisze:

    >Tak jest! Zakazy oraz kary to panaceum na wszystko

    Rzekł Trynkiewicz z wyraźnym buntem i ironią.

  • 18. Data: 2017-01-10 16:48:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 15:35, Cavallino pisze:

    > -27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
    > Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

    Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej nie
    robię.

  • 19. Data: 2017-01-10 17:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    > Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

    >Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej

    A jakie mrozy pamietasz ?

    Orlen ma kilka rodzajow olejow
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedo
    we/Strony/VervaOnPaliwoPremium.aspx

    Jak widac gatunek F jest tylko do -20 C :-(

    Teraz, to by sie przydal ten
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedo
    we/Strony/Olej-napedowy-Ekodiesel-ULTRA-klasa-2.aspx
    Ekodiesel ULTRA klasa 2, dawniej zwany chyba arktycznym.

    A on chyba robiony i dostarczany na zamowienie odbiorcy.

    Ale cos tu jest nie tak - bo patrzac na tvp info, to sporo samochodow
    powinno wlasnie w kraju stac.
    Albo Orlen robi lepsze paliwo niz deklaruje, albo umiejetnie rozwozi
    po rejonach (jakbym nie mogl do Suwalk pojechac na paliwie z Zielonej
    Gory),
    albo filtr sie nie blokuje tak od razu, a potem pod maska cieplej sie
    robi, albo te podgrzewacze paliwa cos daja ... i sa masowo montowane
    przez producentow.

    A moze po prostu nie ma filtra, a pompa sobie jakos radzi ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-01-10 18:36:55

    W dniu 2017-01-10 o 17:39, J.F. pisze:
    > A moze po prostu nie ma filtra, a pompa sobie jakos radzi ? :-)

    D4D w ostatnie mrozy palił (odpukać) jak tylko miał czym zakręcić.
    Akurat robię teraz 10-20 km po mieście.

    Dolewać coś profilaktycznie.

    W mordę. przestraszyliście mnie :-)