  • 361. Data: 2009-06-30 13:07:48
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kibic" napisał
    > To jest z lekka dziwne. Tuż po premierze zacząć gadać o następcy, który ma
    > mieć to czego nie ma model obecny, a czego konieczność powinna być
    > oczywista ? Strzał w stopę - to się nasuwa na myśl.
    >
    > W sumie Pansonic postąpił podobnie anonsując GH-1 tuż po premierze G-1 ale

    I tu jest chyba marketingowy klucz. GADAĆ! Przysłowie mówi, że dla
    popularności o polityku mogą mówić xle byle mówili. Tu widze podobny
    chwyt. O wadach PE-1 więdzą i dyskutuja wszyscy, do tego stopnia, że
    PE-2 przeleci przez półki pod duzym cisnieniem. Bo PE-2 bedzie miał
    wszystko lepsze od PE-1. A jak aparat ma wszystko lepsze to bardzo
    dobry jest prawda?
    --------------------------------

    Może i tak.
    Ja tej strategii nie rozumiem, może ona w cyfrach (w sprawozdaniach
    rocznych) wychodzi bardzo dobrze i faktycznie - może lepiej poronić na rynek
    kichę niż dać rozwiązanie lepiej przemyslane ale nieco później.
    Generalnie Olympus wybrał klasyczne rozwiązanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=cMsGOgDQrAs ; )

    adam

  • 362. Data: 2009-06-30 19:28:19
    Od: kibic <a...@o...pl>

    to nie jest akurat "klasyczne" w dosłownym rozumieniu tego słowa

  • 363. Data: 2009-06-30 20:02:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Nieprawda.
    > G10 ma wszystko lepsze od G9, który ma wszystko lepsze od [...] G1. I
    > nadal nie jest bardzo dobry.

    ...po drodze z tego co pamiętam któremuś wycięli RAW, parametry obiektywu
    też się zmieniały, albo właśnie nie, gdy zmieniała się matryca, co było
    bez sensu (vide G3 vs G5).
    Tak czy inaczej ten wniosek nie jest dobry akurat w serii G*. Wypuszczenie
    modeli bez RAW to była jakaś kpina.

    d.

  • 364. Data: 2009-07-01 11:59:04
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Marx napisał(a):

    > gdzie ty widzisz cene?

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9157 - oficjalne

    # Olympus E-P1 srebrny, korpus - 2 999 zł
    # Olympus E-P1 biały, korpus - 2 999 zł
    # Olympus E-P1 zestaw z obiektywem Pancake 17mm srebrny/srebrny +
    celownik VF-1 - 3 899 zł
    # Olympus E-P1 zestaw z obiektywem Pancake 17 mm biały/srebrny +
    celownik VF-1 - 3 899 zł

    Reszta w artykule.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 365. Data: 2009-07-21 23:56:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    > Ja mu wróżę wręcz bardzo małą sprzedaż. Lamer go nie kupi, bo nie ma
    > wbudowanej lampy. Kogoś bardziej doświadczonego będzie z kolei zniechęcał
    > brak wizjera optycznego, EVF oraz kiepska rozdzielczość ekranika
    > utrudniająca ocenę ostrości.

    No i ciekawostka.
    Ma ponoć na 100% być EVF do PENa:
    http://43rumors.com/attachable-olympus-evf/

    Szybko się Olympus zreflektował, że czegoś zapomnieli dodać ; )))))))

    adam

  • 366. Data: 2009-07-22 12:25:53
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 22 Lip, 01:56, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > No i ciekawostka.
    > Ma ponoć na 100% być EVF do PENa:http://43rumors.com/attachable-olympus-evf/
    >
    > Szybko się Olympus zreflektował, że czegoś zapomnieli dodać ; )))))))

    szczególnie przydatne do focenia z lampą :-)

  • 367. Data: 2009-07-22 12:33:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    kibic napisał(a):

    > szczególnie przydatne do focenia z lampą :-)

    Mi to trochę zaczyna przypominać ZX Spectrum. Osobnym kabelkiem wszystko
    dopinane przez jedno złącze krawędziowe. Niedługo pojawią się
    przystawki, żeby podłączyć kilka akcesoriów naraz.

    wer

  • 368. Data: 2009-07-22 13:20:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kibic"napisał
> [...]
    > Szybko się Olympus zreflektował, że czegoś zapomnieli dodać ; )))))))

    szczególnie przydatne do focenia z lampą :-)

    No tam jest tylko wizualizacja jak to mogłoby wyglądać - przypomina
    peryskop, jakby do tego dorzucić jeszcze stopkę... ; )
    Istotnie ciekawe w jaki sposób połączą to wszystko do kupy zachowując wygodę
    i funkcjonalność. Piłka po stronie Olympusa być może dalej będzie się z
    czego śmiać ; )

    W zaktualizowanej notce dotyczącej EVF pojawia się wątpliwość czy ten gadżet
    będzie działać z obecnym E-P1 czy jego następcą. Jeśli to drugie to będzie
    to wyśmienity przykład aktualizacji sprzętu i ukłon dupą w stronę zamożnych
    betatesterów ; )))))

    adam

  • 369. Data: 2009-07-22 13:29:57
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    adam napisał:
> [...]
    > http://43rumors.com/attachable-olympus-evf/
    >
    > Szybko się Olympus zreflektował, że czegoś zapomnieli dodać ; )))))))

    O tym mówili już parę miesięcy temu więc nic specjalnie nowego.

    m.
    --
    Nie uniknie się grzechu w gadulstwie,
    kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19

  • 370. Data: 2009-07-22 19:51:13
    Od: "Virck" <v...@v...com>

    Wzialem go na ostatni weekend i wczoraj szybko oddalem....Po pierwsze
    wymiary...To jest cegla..Ani to compact ani lustrzanka...taki dziwolag dla
    kolekcjonerow pasjonatow....Mialem w zestawie z tym zoomikiem...Swietna
    ostrosc na szerokim i bardzo przecietna na dluzszej ogniskowej
    (miekki)...Przy 800 ISO bardzo male szumy...Swietna jakosc filmow w
    HD..Najlepsza jaka widzialem z aparatow cyfrowych....Nie byl wart tych $800
    dlatego wrocil do sklepu....