  • Data: 2009-06-23 19:38:41
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" <m...@p...com> napisał:

    > Marku, w G1 jest podobnie, jak opisujesz w A2, czyli:
    > - Przełączam na MF.
    > - Lekko ruszam pokrętłem ostrości.
    > - W wizjerze powiększenie zajmuje cały obraz, w rogu jest znacznik gdzie
    > ten fragment się znajduje. Taka jakby mapa - duży prostokąt z małym,
    > oznaczającym pozycję powiększenia. Widzisz tylko powiększenie.
    > - Można przesuwać położenie powiększenia po mapie.
    > - Powiększenie znika po kilku sekundach bezruchu albo po lekkim
    > naciśnięciu spustu.
    > - Nie ma tylko pwrotu do powiększenia po zwolnieniu spustu. Trzeba
> [...]

    I to już jest pewne utrudnienie - chcesz tylko sprawdzić, czy w miedzyczasie
    ostrość się nie rozjechała i zeby ponownie włączyć lupkę - musisz ruszyć
    pierścień - czyli zmienić ustawienia ostrości. Poza tym np. przy makro
    często w ogóle nie dotyka się pierścienia ostrości i ostrzy przesuwając do
    przodu/tyłu cały aparat.
    Wydaje mi sie, że rozwiązanie zastosowane przez Minoltę jest naprawdę dobrze
    przemyślane.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)