  • Data: 2009-06-17 11:13:04
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "grzybu" <s...@s...sp> wrote:

    [...]
    > Na jakiejś podstawie jest wyliczany, ale możliwe jest także, że jest
    > liczony np. na podstawie samego zielonego kanału. W każdym razie jak
    > dla mnie jest na tyle przewidywalny, że rzadko zdarza się, że zdjęcie mam
    > prześwietlone i muszę je powtórzyć. Ale trzeba brać poprawki na rodzaj
    > sceny.

    Dodatkowo, przynajmniej ja się nie spotkałem z czymś innym,
    live-histogram jest obliczany tylko z ekranowej miniaturki (ale może G1
    ma na tyle silnego procka, że liczy po całości na żywo?), co oznacza
    dodatkowy błąd, np. niewychwytywane przepalenia w licznych, ale nieco
    drobniejszych obszarach.

    Dlatego też ja się posługuję wyłącznie post-histogramem, bo sceny
    dzielą się na uciekające i nieuciekające. W tych pierwszych nie ma czasu
    na LH, a w tych drugich tak czy inaczej przyda się pierwsza fotka, bo na
    jej podstawie (i post-histogramu) łatwo można wykryć inne błędy,
    sprawdzić kadrowanie i poprawić nie tylko ekspozycję (a już zwłaszcza
    jeśli się robi w jpgach). No a poza wszystkim - nigdy nie wiadomo, czy
    pierwsza fotka nie będzie ostatnia. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]