  • Data: 2009-06-17 10:04:52
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz napisał(a):

    > Owszem ma. Taką, że do dużej GO nie trzeba go przymykać nawet do f8.

    Jeśli ma matrycę liniowo 4 razy mniejszą od lustrzanki to dla takiej
    samej GO (ten sam kadr, etc, to oczywiste) jak w lustrzance z obiektywem
    przymkniętym do f/32, kompakta trzeba przymknąć właśnie do f/8.
    Utrata ostrości w wyniku dyfrakcji w jednym i drugim przypadku będą
    porównywalne. Dla jeszcze mniejszej matrycy wystarczy pewnie f/5.6, ale
    nie zmienia to istoty sprawy.

    --
    Mirek