    From: grzybu <s...@s...sp>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Date: Wed, 17 Jun 2009 10:12:11 +0200
    <h17m77$3el$2@inews.gazeta.pl> <h17r7o$6fj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h17ujc$fe2$1@inews.gazeta.pl>
    <1v5q7culx24uq$.khk1yupkirne$.dlg@40tude.net>
    <h18154$qqk$1@inews.gazeta.pl>
    <e962fa17ustz$.2lm46hq527b$.dlg@40tude.net>
    <h1859j$frr$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <h18ajj$9jl$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@a...upc.pl>
    <19anr9k332jal.1r9swpiqvzxoz$.dlg@40tude.net>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 09:53 +0200, ...::QRT::... pisze:

    > tylze te IMO ten histogram nie jest w pełni użyeczny - czesto zdarza
    sie iż
    > koniec histogramu jest odsunięty od prawej krawędzi a fotka i tak jest
    ma
    > przepalone fragemnty - dopiero histogramy na podgladzie zrobionego
    zdjecia
    > dokładnie pokazują co i jak.

    Bo to jest histogram luminacji i trzeba sobie zdawać sprawę, że jak mamy
    dużo niebieskiego nieba i ustawimy histogram na styk to będzie
    przepalone. Niebieskich pixeli jest tylko 1/4 w matrycy bajerowskiej. To
    samo w przypadku czerwonego. Ale, np. trawę czy białe niebo jest już
    naprawdę trudno przepalić jak histogram jest poprawny.
    Przydałyby się dodatkowe liniowe wykresy dla kanałów RGB wyświetlane na
    wykresie luminacji. Wtedy byłby wypas totalny.
    No, ale po co ja tutaj opowiadam takie oczywistości ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy