  • Data: 2009-06-16 13:04:51
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-06-16 14:31:28 +0200, "...::QRT::..." <n...@...mejla> said:

    > dla statystycznego mieszkanca europy zachodniej 1000 ojro to też mało nie
    > jest.

    Śmiem twierdzić, że ze 4 razy mniej niż dla nas.

    > I jak oglądam turystów-fotografów stamtąd to okazuje sie ze większość
    > wcale nie używa droższego sprzętu niż my.

    Znacznie częściej widuje się lustra (często entry-level) i to o zgrozo
    (dla niektórych) ustawione na program zielony (do tego nie ma sensu
    kupowanie droższych). Arsenał kompaktów też głównie z tych nowszych. To
    z moich obserwacji.

    > Ja wiem co to za aparat i jakie ma zalety - ty też wiesz. Ale nie jestem
    > przekonany czy te zalety beda jasne i oczywiste dla każdego.

    Jest stosunkowo mały i daje "jakość lustrzanki" (czego nie oferuje jak
    na razie prawie nikt inny). Oprócz tego ładny (wiem, pojęcie względne).
    Dla wielu lajkoników to wystarczy.

    > A ja sie poprostu dziwie że aż tyle czasu trwało wyprodukowanie *takiej*
    > cyfrówki.

    Ja też oczekiwałem na to od wielu lat i dalej, podobnie jak przy
    Panasie G jestem zawiedziony. Zanim to będą naprawdę w pełni
    funkcjonalne apraty, mogące użytecznością konkurować w paru względach z
    lustrami, sądzę że jeszcze ładnych parę lat upłynie.

    > jaka by nie była to noszenie go tam wygodne nie bedzie.

    Do kieszeni bojówek czy kurtki ma szansę wejść. Na pewno będzie się go
    nosiło o wiele wygodniej niż lustro.

    > No własnie mi sie wizualnie nie podba specjalnie :)

    Ot, degustibus. Nie da się dogodzić wszystkim. Dla mnie jest dużo
    ładniejszy od G1.

    > To dla kogo ten aparat?

    Na dpreview.com pojawiła się notka z rozmowy z jakąś szychą od Olka,
    odpowiedzialną za u43. Wychodzi, że celują podobnie jak Panas z G1 w
    amatorów, użytkowników kompaktów, dla których lustra są za duże i za
    skomplikowane. Zaawansowanych fotografujących, chcących elastyczne,
    wszechstronne i małe narzędzie - dalej mają gdzieś... na dalszym
    planie. Dla nich są lustra i tak ma dalej być (wg producentów).

    > Dokupić ja, nosić, baterie ładować/wymieniać.

    Owszem, bardziej upierdliwe niż przy wbudowanej, ale np. ja w kompakcie
    lampy używam sporadycznie (głównie do zdjęć imprezowych), więc to nie
    byłoby aż takie poświęcenie - żeby była tylko sensowna. Ale tu znów
    widać prymat marketingu i większości producentów - jeśli zrobią dobrą,
    funkcjonalną i małą lampę, to im sprzedaż bardziej zaawansowanych
    modeli spadnie.

    de Fresz