  • Data: 2009-10-09 19:20:07
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Paź, 20:38, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Przecież pisałem, że na 0001 nie ma ani przepałów ani niedoświetleń. To
    > że się dało wyciągnąć szczegóły z cienia to oczywiste. Inna sprawa, to
    > jakość szczegółów w cieniach. Ale są.

    > Jak wyżej - histogram nie wskazywał na jakiekolwiek prześwietlenie lub
    > niedoświetlenie na pierwszym zdjęciu. Drugie celowo było niedoświetlone
    > o 1 EV względem pierwszego.

    IMG_0001 był lepszy bo miał więcej świateł, gdybyś zrobił IMG_0003 z
    jeszcze pardziej przepalonymi światłami byłoby lepiej.

    Z resztą wszysko zależy jaki mamy korpus, jeden przetwarza RAW do JPEG
    mając mniejszy margines w światłach, a inny ten margines ma większy.
    Przykładowo w Fuji S5 można przepalić o 4 ev a i tak coś sensownego
    zostanie w światłach.

    > Z tymi artefaktami nie jest tak źle. Dodałem crop w skali 1:1 i nie ma
    > artefaktów. Problemy częściej pojawiają się, gdy używam Darken
    > Highlights lub Recovery.

    Nie o artefakty chodzi a o poświatę. O razu widać, że nie robiłeś do
    tej pory HDRów.

    > Spróbowałem też wywołać w inny sposób - do 16 bit tiffa, przy czym w ACR
    > kontrast dałem na 0. Potem wszystkie operacje w PSE 7 (ok.100$? Już nie
    > pamiętam, ile dałem), czyli krzywe i trochę fill light.

    A czy ja mówię, ze coą a'la PS'a nie można używać.

    Ja wolę dedykowany soft do robienia HDRów.

    > Całość:http://global.images6.fotosik.pl/547/c8707209
    873c272a.jpg
    > Crop:http://global.images6.fotosik.pl/547/4b20628b83
    670d9d.jpg

    To naprawdę nie są dobre przykłady.

    > Nie przekonałeś mnie, że można uzyskać lepsze efekty.

    Nie mam takiego zamiaru.

    > Co więcej, po
    > wywołaniu do 16bit tiffa, udało mi się w GIMPie(bezpłatnym, bo pamiętam,
    > że w którejś dyskusji przywoływałeś argument finansowy) uzyskać podobny
    > rezultat co w PSE. Oczywiście z jednego pliku wołanego bez wyciągania
    > cieni czy przyciemniania świateł.

    Scieżek do uzyskania jakiegoś tam zbliżonego efektu jest wiele, każdy
    używa tej, która dla niego jest wygodniejsza.

    > Jeśli jutro będzie ładne niebo, to pokuszę się o HDRa z lasu. Muszę
    > trochę poćwiczyć robienie tych hderów, bo mi średnio w tym photomatiksie
    > wychodzi tonemaping. Zrobię jpg z 3xjpg +-1EV i +-2EV.

    Photomatrix nie jest najlepszy, znam kilka innych które są lepsze, ale
    tu znowu natrafiamy na pewne niuanse i byc może dla innej sceny inny
    będzie lepszy, w tym sensie, że w subiektyywnej ocenie damy mu więcej
    punktów.

    PS

    No i oczywiście dalej brak odpowiedzi nna moje pytanie. Boisz się
    czegoś? Kogoś? Może boisz się narazić "autorytetom" z tej grupy, i
    dlatego się boisz mieć swoje zdanie?