  • Data: 2009-10-08 08:01:38
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nieznajomy pisze:

    > To sam zrób próbę i się przekonaj, zamiast powtarzać nieśmiertelne
    > urban legends ...

    Jeśli przepaliłem jakiś fragment zdjęcia o 1EV (nie względem histogramu
    obliczanego na podstawie jpg i tylko jednego kanału - zielonego albo
    luminancji), ale rzeczywiście doszło do przepełnienia fotoceli, to co ja
    mogę z tego wyciągnąć? To samo z cieniami. Jeśli potrzeba 2x więcej
    czasu, żeby jakiś foton miał szansę paść na matrycę, to co ja będę
    wyciągał? Można jedynie rozjaśnić cienie i przyciemnić światła, żeby
    wszystko było widoczne na monitorze. Można krzywymi, można posiłkować
    się automatami do HDR, ale nie zwiększysz w ten sposób ilości
    zarejestrowanych danych. Jeśli kontrast sceny przekracza możliwości
    rejestracji matrycy, to trzeba użyć co najmniej 2 różnych ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.