  • 1. Data: 2014-08-20 00:32:58
    Temat: OLED w oscyloskopie
    Od: RR <m...@w...pl>

    Podobno szybkie są to wyświetlacze - dałoby radę zrobić
    na tym oscyloskop z bezpośrednim wyświetlaniem?

    --
    rry

  • 2. Data: 2014-08-20 00:54:44
    Temat: Re: OLED w oscyloskopie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    1) na jakim wyświetlaczu ? największe graficzne dostępne na "normalnym"
    rynku to np. ;

    http://www.unisystem.pl/download/produkty/2013/wex02
    5664blpp3n00000iiBB2/WEX025664BLPP3N00000.pdf

    rozdzielczość 256x64. To raczej zabawka a nie wyświetlacz.

    2) to, że sam wyświetlacz jako taki jest może i szybki, nie zmienia
    faktu, że maksymalna szybkość to szybkość transferu do kontrolera
    wyświetlacza. A ta z pewnością na kolana nie powala.

    3) Oczywiście można kombinować z większym wyświetlaczem od jakiegoś
    smartfona, ale to po pierwsze miesiące na rozpracowanie protokołu ,
    po drugie patrz punkt(2).

    Żeby to miało sens, to musiałby być "goły" wyświetlacz, z dostępem do
    "pixeli", czyli jakimś interfejsem LDVS , czy jak to się tam nazywa...
    Może i są takie wyświetlacze, ale jeśli nawet, co cena pewnie lepsza od
    oscyloskopu...

  • 3. Data: 2014-08-20 02:12:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RR" <m...@w...pl> wrote in message
    > Podobno szybkie są to wyświetlacze - dałoby radę zrobić
    > na tym oscyloskop z bezpośrednim wyświetlaniem?

    Znaczy się chcesz mu nawinąć cewki odchylania plamki? :-))

  • 4. Data: 2014-08-20 12:56:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RR" napisał w wiadomości
    >Podobno szybkie są to wyświetlacze - dałoby radę zrobić
    >na tym oscyloskop z bezpośrednim wyświetlaniem?

    I tak, i nie.
    a) jesli maja czyste zasilanie matrycowe, to krzywej nie wyswietla i
    musi to przypominac telewizor
    a1) ... ale linia skanowania moze byc w pionie i isc z podstawa
    czasu,
    a2) choc w zasadzie ... mozna by sobie wyobrazic ze aktywuje jeden
    odpowiedni piksel, daje mu silny impuls i przeskakuje do nastepnego
    piksela, w calkiem innej pozycji.
    I w sumie to nawet podobnie silny jak normalnie bylby ten
    impuls.
    Choc problemy w sterowaniu na 100 czy wiecej MHz moga byc, jak
    tam duze pojemnosci wyjda czy czasy otwarcia.

    b) jesli maja jakis bufor na pokladzie podobnie jak w TFT to tym
    bardziej telewizor ... ale z uwagami jak wyzej
    b1) aktywujemy kolejne kolumny, wpisujemy zawartosc,
    b2) mozna by wymyslec i odpowiednie sterowanie matrycowe, adresujemy
    i wlaczamy jeden piksel, adresujemy i wylaczamy piksel wlaczony kiedys
    wczesniej.

    J.

  • 5. Data: 2014-08-20 22:14:09
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 20.08.2014 00:32, RR wrote:
    > Podobno szybkie są to wyświetlacze - dałoby radę zrobić
    > na tym oscyloskop z bezpośrednim wyświetlaniem?

    Myślę, że będzie to wyglądać tak samo jak na obecnych oscyloskopach z
    ekranami LCD-TFT. Popularny sterownik SSD1963, spotykany bardzo często w
    ekranach WVGA 7" daje radę ogarnąć 60fps. Wszystko "w rękach" procka,
    który musi z tą samą częstotliwością rysować ramkę w buforze RAM.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2014-08-21 11:42:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
> [...]
    25664blpp3n00000iiBB2/WEX025664BLPP3N00000.pdf
    >rozdzielczość 256x64. To raczej zabawka a nie wyświetlacz.

    Taki Samsug S4 czy S5 z powodzeniem wystarczy.

    >3) Oczywiście można kombinować z większym wyświetlaczem od jakiegoś
    >smartfona, ale to po pierwsze miesiące na rozpracowanie protokołu ,
    >po drugie patrz punkt(2).

    Myslisz sam to robic ? dwonisz do producenta, dostajesz informacje.
    Byc moze podpisuejsz NDA.

    J.

  • 7. Data: 2014-08-21 20:23:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Myslisz sam to robic ? dwonisz do producenta, dostajesz informacje.
    > Byc moze podpisuejsz NDA.

    już widzę, jak dostaniesz dokumentację od Samsunga :)
    No, chyba że jesteś producentem o wolumenie 50.000 szt.

    Ale inaczej - to zapomnij, nikt nie będzie z tobą rozmawiał nawet.

  • 8. Data: 2014-08-21 23:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2014 20:23:47 +0200, sundayman napisał(a):

    > już widzę, jak dostaniesz dokumentację od Samsunga :)
    > No, chyba że jesteś producentem o wolumenie 50.000 szt.
    > Ale inaczej - to zapomnij, nikt nie będzie z tobą rozmawiał nawet.

    Ale dokladnie o tym mowie - chcesz sobie jedna sztuke zrobic ?
    Czy myslisz o produkcie na sprzedaz ...

    J.

  • 9. Data: 2014-08-22 09:27:54
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-21 20:23, sundayman pisze:

    > już widzę, jak dostaniesz dokumentację od Samsunga :)
    > No, chyba że jesteś producentem o wolumenie 50.000 szt.
    >
    > Ale inaczej - to zapomnij, nikt nie będzie z tobą rozmawiał nawet.

    A nie będzie to równoległy RGB?
    http://tinyurl.com/pra8k5b
    (https://android.googlesource.com/device/ti/bootload
    er/uboot/+/43b06888a686ffb00dc37ec94e757f0a63d9791d/
    drivers/video/s6e63d6.c)

    IMHO bezpośrednie podawanie przebiegu na wyświetlacz LCD/LED jest bez
    sensu. I tak trzeba przetworzyć wartość analogową na cyfrową więc czemu
    tego nie robić do RAM? Poza tym nie wiem jaka jest bezwładność OLED, ale
    chyba znacznie mniejsza niż luminoforu, w związku z czym obserwacje
    wolniejszych przebiegów będą upierdliwe. No i nie wiem, czy taki
    wyświetlacz pasmem (X) dorównał zwykłym bańkom.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2014-08-22 17:18:03
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 22.08.2014 o 09:27, Michał Lankosz pisze:

    > IMHO bezpośrednie podawanie przebiegu na wyświetlacz LCD/LED jest bez
    > sensu.

    Ładne, płynne wyświetlanie bez opóźnień, w niektórych zastosowaniach,
    np. w serwisie, gdy trzeba szybko przelecieć wiele punktów pomiarowych,
    coś tam poruszyć w okablowaniu, postukać w PCB, obserwując jednocześnie.

> [...]
    > chyba znacznie mniejsza niż luminoforu, w związku z czym obserwacje
    > wolniejszych przebiegów będą upierdliwe.

    Do wolnych przebiegów stosowano specjalne lampy z poświatą.
    Można zrezygnować ze wszechstronności

    > No i nie wiem, czy taki
    > wyświetlacz pasmem (X) dorównał zwykłym bańkom.

    Niestety.
    Przyjmując, że trzeba pikselowi podawać napięcie przez co najmniej 1
    us*, przy rozdzielczości X = 256 pikseli, skanowanie potrwa 256 us,
    co pozwoli wyświetlić jeden okres sinusoidy o f = 3,9 kHz, o ile
    dobrze liczę.

    BTW - dziękuję za komentarze.

    * - Brak dokładnych danych. Według Wikipedii ekrany OLED można
    odświeżać 100000 razy na sekundę.

    --
    rry