  • 1. Data: 2014-08-19 09:52:33
    Temat: antena puszkowa (falowodowa) - obliczenia
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Wydawało by się proste w dobie internetu zadanie, a tu:
    http://www.wikarekare.org/Antenna/WaveguideCan.html
    http://www.changpuak.ch/electronics/cantenna.php
    - dają różne wyniki.
    Przy częstotliwości wifi są zbliżone, ale mi chodzi o antenę na 1420MHz.
    Puszkę mam na 155mm średnicy, ale wg tego pierwszego jest za krótka i za
    gruba, wg drugiego trzeba obciąć na 104... ale mam tylko jedną ;)

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2014-08-19 22:34:32
    Temat: Re: antena puszkowa (falowodowa) - obliczenia
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > Wydawalo by sie proste w dobie internetu zadanie, a tu:
    > http://www.wikarekare.org/Antenna/WaveguideCan.html
    > http://www.changpuak.ch/electronics/cantenna.php
    > - daja rózne wyniki.
    > Przy czestotliwosci wifi sa zblizone, ale mi chodzi o antene na 1420MHz.
    > Puszke mam na 155mm srednicy, ale wg tego pierwszego jest za krótka i za
    > gruba, wg drugiego trzeba obciac na 104... ale mam tylko jedna ;)

    Moze policz na tym...
    http://cantennator.download.hdttp.com/screenshot/

  • 3. Data: 2014-08-20 20:59:41
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 19.08.2014 22:34, Magnus Elephantus wrote:

    > Moze policz na tym...
    > http://cantennator.download.hdttp.com/screenshot/

    Nie mam Windowsa ;P

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2014-08-20 21:49:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 20.08.2014 20:59, Mirek wrote:

    > Nie mam Windowsa ;P

    Weź nie żartuj, taki prosty programik odpalasz przez Wine bez zająknięcia.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-08-20 23:37:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-19 09:52, Mirek pisze:
> [...]
    > Puszkę mam na 155mm średnicy, ale wg tego pierwszego jest za krótka i za
    > gruba, wg drugiego trzeba obciąć na 104... ale mam tylko jedną ;)

    Z moich doświadczeń wynika, że puszkowa to nieporozumienie. Zrób rożkowa
    na falowodzie prostokątnym to zyskasz z jakieś 8-10 dB.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2014-08-20 23:39:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.08.2014 21:49, Jakub Rakus wrote:

    > Weź nie żartuj, taki prosty programik odpalasz przez Wine bez zająknięcia.

    Potwierdza obliczenia tego pierwszego kalkulatora, który podałem.
    Rysunek wygląda jak skopiowany z tego drugiego

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2014-08-21 01:50:38
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Potwierdza obliczenia tego pierwszego kalkulatora,
    //

    i trzymaj sie tego pierwszego...
    Puszka powinna miec srednice: D = 0.67 * lambda.

  • 8. Data: 2014-08-21 19:08:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.08.2014 01:50, Magnus Elephantus wrote:

    > Puszka powinna miec srednice: D = 0.67 * lambda.

    Ale lambda w powietrzu jak rozumiem?
    Reszta obliczeń dotyczą lambda w falowodzie?

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2014-08-21 19:10:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
> [...]
    >Puszkę mam na 155mm średnicy, ale wg tego pierwszego jest za krótka i
    >za gruba, wg drugiego trzeba obciąć na 104... ale mam tylko jedną ;)

    Zrobic bez obcinania, zmierzyc, a potem tak po milimetrze zeszlifowac.
    I pochwalic sie co wyszlo :-)

    Ten drugi wyglada niewiarygodnie - pierwszy mimo ostrzezen wylicza
    dlugosc fali w falowodzie na 350mm, co wyglada jakos proporcjonalnie
    do wyliczen dla 2450MHz.
    Ten drugi podaje 138mm - a powinno byc wiecej niz dlugosc fali w
    prozni.
    I jest to warto

    zreszta liczy to tak

    function wgcalc(form)

    {

    var durchmesser = form.diam.value * 1 ;

    if (durchmesser < 73) durchmesser = 73 ;

    durchmesser = durchmesser / 25.4;

    form.fcte11.value=(Math.round(6917.26/durchmesser*10
    0)/100);

    form.fctm01.value=(Math.round(9034.85/durchmesser*10
    0)/100);

    form.wg.value=(Math.round(25.4 * 11802.85 / Math.sqrt(5938969 -
    (form.fcte11.value * form.fcte11.value))*100)/100);

    // czyli ta dlugosc nie zalezy od czestotliwosci sygnalu - a wydaje mi
    sie ze teoria przewiduje ze zalezy.

    J.

  • 10. Data: 2014-08-21 19:12:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.08.2014 23:37, Mario wrote:

    > Z moich doświadczeń wynika, że puszkowa to nieporozumienie. Zrób rożkowa
    > na falowodzie prostokątnym to zyskasz z jakieś 8-10 dB.

    Rożek i falowód musiałbym zrobić (pomijam, że też trzeba go obliczyć),
    natomiast puszki występują gotowe w przyrodzie ;) - wystarczy co
    najwyżej obciąć. To ma być docelowo w ognisku czaszy, a rożek chyba
    zmniejszy mi kąt oświetlenia?

    --
    Mirek.