  • 11. Data: 2014-08-23 09:39:40
    Temat: Re: OLED w oscyloskopie
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-22 17:18, RR pisze:

    > Ładne, płynne wyświetlanie bez opóźnień, w niektórych zastosowaniach,
    > np. w serwisie, gdy trzeba szybko przelecieć wiele punktów pomiarowych,
    > coś tam poruszyć w okablowaniu, postukać w PCB, obserwując jednocześnie.

    Zapisywanie i czytanie z pamięci jest szybkie, dużo szybsze od ludzkiego
    oka. Tak więc opóźnienie nawet rzędu 1ms raczej się nie zauważy.
    Wystarczy może i 10ms zwłoka w wyświetleniu obrazu, aby było to
    niezauważalne.
    Fakt jest taki, że tanie oscyloskopy cyfrowe działają różnie, dobre z
    Agilenta działają rewelacyjne, miałem okazję przez 30 sekund z podobnym
    do tego:
    https://www.youtube.com/watch?v=4Rck_hIXTjE

    > Do wolnych przebiegów stosowano specjalne lampy z poświatą.
    > Można zrezygnować ze wszechstronności

    Oczywiście znam taki rodzaj lampy, ale OLED raczej nie ma takich
    właściwości. Chyba że przyłożyć jakąś specjalną folię fluorescecnyjną na
    wyświetlacz.

    > Niestety.
    > Przyjmując, że trzeba pikselowi podawać napięcie przez co najmniej 1
    > us*, przy rozdzielczości X = 256 pikseli, skanowanie potrwa 256 us,
    > co pozwoli wyświetlić jeden okres sinusoidy o f = 3,9 kHz, o ile
    > dobrze liczę.

    Sam widzisz ograniczenia. Zapewne dlatego nikt do tej pory nie
    wyprodukował takiego oscyloskopu.

    --
    Michał