  • Data: 2013-01-27 21:51:51
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy? > W cennikach internetowych nie ma w ogóle
    takiej opcji do wyboru.
    > Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to
    > kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć

    Miliony ludzi żyją bez samochodu... Oczywiście warto móc jeździć
    samochodem, ale trzeba odrobinę się postarać, aby mieć prawo jazdy.

    > normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju.

    W Polsce jakieś 500 tysięcy ludzi zdaje egzamin na prawo jazdy, Tobie
    tez powinno się udać.

    Czy oprócz
    > 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
    > stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
    > takiego?

    Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
    Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Jest tam Art 43:

    Art. 43.Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od
    kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli
    kierujący:

    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem
    mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia
    ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po
    popełnieniu przez nią przestępstwa;

    Jednym słowem, jak spowodujesz z Twojej winy zdrowego dzwona nie mając
    prawa jazdy, to ubezpieczyciel może wystąpić do Ciebie z regresem -
    czyli wyciągnąć od Ciebie kasę na pokrycie wyrządzonych szkód. Możesz
    nie wypłacić przez dłuuuugi czas.

    Zastanów się raz jeszcze czy warto jeździć bez prawa jazdy.

    Pozdrawiam

    Seco