  • 1. Data: 2009-11-30 19:53:29
    Temat: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: " Pavel" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich!

    Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO NIEZADOWOLONY....

    Po pierwsze - jest luz miedzy modułami tego obiektyw (jakieś ok. 2 mm luzu).
    Nazwał bym to "luzem obrotowym) (a nie wzdłużnym), czyli wokół osi obiektywu.

    Po drugie - zdjęcia wychodzą nieostre, bardzo słaba ostrość.

    Po trzecie - AF działa marnie. Po ciemku nie działa wcale, a przy średnim
    oświetleniu często się myli.

    Po czwarte - być może nie umiem robić makro zdjęć (pierwsza próba), ale coś
    jest nie tak. Dużo lepsze (znacznie ostrzejsze !!!) zdjęcia robi mój stary 18-70 !

    To są podstawowe cztery wady.

    Pytanie, czy ja jestem dupa i nie umiem robić zdjęć, czy obiektyw jest do
    oddania / reklamacji ? Dodam, że mam jeszcze KIT-owy 18-70 i zdjęcia wychodzą
    o niebo lepsze, a nieraz super. A tu nędza.
    Wklejam kilkanaście najlepszych zdjęć z ok. 100 jakie zrobiłem dziś i wczoraj,
    jestem załamany. Wszystkie robione ze statywu (GoldPhoto). Aparat napewno
    sprawny (z 18-70 i 50/1.8) zdjęcia wychodzą (super) ostre.
    Proszę o Wasze uwagi i wydanie werdyktu - czy obiektyw trzeba reklamować ?
    ( mam na to trzy dni - oddadzą mi kasę lub wymienią ).

    Bardzo dziękuje za wszelką pomoc, uwagi i sugestie.

    Pozdrawiam,
    Paweł.

    --------------

    Oto zdjęcia:

    *Niby makrofotografia (tryb makro włączony - ogniskowe - 200-300 mm).*

    18-70 zrobię lepsze.
    ------------------------------------

    http://img262.imageshack.us/img262/8971/nibymacro12.
    jpg

    http://img339.imageshack.us/img339/1320/nibymacro32.
    jpg

    http://img51.imageshack.us/img51/6418/nibymacro42.jp

    *Tele - ok. 300 mm*

    Na tele mi najbardziej zależało, a tu kiszka :(
    -----------------

    http://img403.imageshack.us/img403/9774/tele12.jpg

    http://img21.imageshack.us/img21/5829/tele22.jpg

    http://img692.imageshack.us/img692/4103/tele32.jpg

    http://img192.imageshack.us/img192/7233/tele42.jpg

    *Z bliska - ok. 70 mm*

    Mój 18-70 robi 100 razy lepsze zdjęcia na tej ogniskowej
    ----

    http://img18.imageshack.us/img18/5782/krotkaogn12.jp

    http://img28.imageshack.us/img28/6731/krotkaogn22.jp

    http://img189.imageshack.us/img189/6039/krotkaogn32.
    jpg

    http://img213.imageshack.us/img213/1977/krotkaogn42.
    jpg

    http://img214.imageshack.us/img214/2897/krotkaogn52.
    jpg

    http://img513.imageshack.us/img513/2715/krotkaogn62.
    jpg

    http://img214.imageshack.us/img214/4817/krotkaogn72.
    jpg

  • 2. Data: 2009-11-30 20:27:31
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Jak chcesz robić zdjęcia makro, kup obiektyw makro.

    wszystkie 70-300mm są na 300mm mydlane

    Przy f13 ostrość zżera już dyfrakcja

    Łatwiej zrobić ostre zdjęcie makro na f50 niż na f200

    AF w tanich sigmach zawsze był wolny, głośny i zjadał więcej bateri niż
    obiektyw firmowy.

    Zawsze firmowy obiektyw typu zoom będzie lepszy od sigmy (prawie zawsze).

    Na twoich zdjęciach ogniskowa jest tak dobrana, że na f13 masz ostry
    zaledwie

    mały fragment obiektu. Radzę ci zmienić ogniskową na krótszą do tego typu
    zdjęć.
    Użyj np. obiektywu makro 50-100mm. To że na twojej Sigmie jest napis makro
    oznacza tylko

    że da się takie zdjęcie zrobić, ale nie to, że będzie ono dobrej jakości.

    Kiedyś zrobiłem taki mały test:
    http://swiergul.pl/foto/fototech/pseudomakro.html

    Jest niewiele zoomów dedykowanych do makro - np. taki:
    http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon
    /nikkoresources/AFNikkor/AFDMicroZoom70180mmED/index
    .htm

    No ale cena tego obiektywu jest już niemała.

  • 3. Data: 2009-11-30 20:55:24
    Temat: Re: OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 20:53, " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam wszystkich!
    >
    > Kupiłem wczoraj ob. SIGMA 70-300 F4-5.6 DG MACRO i jestem MOCNO NIEZADOWOLONY....

    nie piszesz najwazniejszgo - do jakiego aparatu.

  • 4. Data: 2009-11-30 20:57:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jedno ze zdjęć ma takie parametry:
    - ogniskowa 300m
    - f/5.6 (pełna "dziura")
    - czas ekspozycji 1/50s (sic!)
    Niestety nie ma exifów, więc nie wiem, jakim aparatem ty te zdjęcia
    robisz, ale czego generalnie oczekujesz? Że będą ostre? Ależ są! Tylko,
    że są poruszone.
    Generalnie widzę zdjęcia, gdzie albo AF nie trafił do końca tam, gdzie
    chciałeś (na krótkiej ogniskowej widzę mały Front Focus), albo zdjęcia
    są po prostu poruszone, bo długaśna ogniskowa i strasznie długi czas
    (200-300mm i czas 1/13s). Nie wiem, czy te długie ekspozycje były
    robione ze statywu, czy bez? Jeśli ze statywu, to jakiego, jeśli z
    aparatu z wbudowaną stabilizacją, to czy stawiając na statywie nie
    zapomniałeś o wyłączeniu stabilizacji, itp, itd?
    Na razie widzę błąd użytkownika, a nie obiektywu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 5. Data: 2009-11-30 20:59:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > nie piszesz najwazniejszgo - do jakiego aparatu.

    Ty obejrzyj parę zdjęć, zanim zaczniesz pytać się o aparat, to ci się
    wiele wyjaśni, ok?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-11-30 21:00:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    http://img189.imageshack.us/img189/6039/krotkaogn32.
    jpg
    Te np. jest nieporuszone i trafione. Chyba, że przeszkadza ci duża GO
    aparatu z niemikroskopijną matrycą :P

    A poza tym, co to za maniera robić makro z otwartą przysłoną, a dalekie
    obiekty z przymkniętą jak do makro?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-11-30 21:05:38
    Od: " Pavel" <a...@g...pl>

    Witam! Dziękuje za odpowiedz.

    > Jak chcesz robić zdjęcia makro, kup obiektyw makro.

    Makro to taki dodatek. Nie kupiłem go ze względu na macro, ale skoro piszą, że
    ma taką możliwość to spodziewałem się lepszych rezultatów...

    > wszystkie 70-300mm są na 300mm mydlane

    Wszystkie, każdej firmy ? Także Nikkor 70-300 VR ?

    > Przy f13 ostrość zżera już dyfrakcja

    To w jakim zakresie przesłony się trzymać najlepiej ? 5.6..8 ??

    > AF w tanich sigmach zawsze był wolny, głośny i zjadał więcej bateri niż
    > obiektyw firmowy.

    To jeszcze jest mniejszy problem, najgorsze że jest mało ostry.

    > Zawsze firmowy obiektyw typu zoom będzie lepszy od sigmy (prawie zawsze).

    Rzeczywiście, bo jak widzę na forach to dużo osób ma Sigmy, Tamrony, Tokiny i
    sobie chwalą ?

> [...]
    > oznacza tylko
    >
    > że da się takie zdjęcie zrobić, ale nie to, że będzie ono dobrej jakości.

    Tak jak pisałem, makro to tylko dodatek. Ale martwi mnie, że na 300 mm daleko
    odległe obiekty są tak mało ostre... A z myślą o ogniskowych 200-300 kupiłem
    go. Do ogniskowej ok. 70 mm mam przecież 18-70.

    > Kiedyś zrobiłem taki mały test:
    > http://swiergul.pl/foto/fototech/pseudomakro.html

    Obejrzę.

> [...]
    /nikkoresources/AFNikkor/AF
    > DMicroZoom70180mmED/index.htm
    >
    > No ale cena tego obiektywu jest już niemała.

    No tak to inna bajka.

    Pozdr.
    Paweł.

  • 8. Data: 2009-11-30 21:06:33
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    > WOLONY....
    > >

    > nie piszesz najwazniejszgo - do jakiego aparatu.

    Nikon D70s

    Pozdr.
    Paweł.

  • 9. Data: 2009-11-30 21:10:47
    Od: " Pavel" <a...@g...pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > aparatu z niemikroskopijną matrycą :P
    >
    > A poza tym, co to za maniera robić makro z otwartą przysłoną, a dalekie

    Wiem, wiem. Część zdjęć schrzaniłem sam i to ostro. Kończyła mi się bateria i
    robiłem ostatnie zdjęcia "w ciemno" na automacie. Aparat - NIKON D70s, statyw
    (ciężki) GoldPhoto.

    Jutro zrobię lepsze zdjęcia, a przynajmniej lepiej się przygotuje "do testów".

    Pozdr.
    Pavel.

  • 10. Data: 2009-11-30 21:12:59
    Od: " Pavel" <a...@g...pl>

    > Jeśli ze statywu, to jakiego, jeśli z
    > aparatu z wbudowaną stabilizacją, to czy stawiając na statywie nie
    > zapomniałeś o wyłączeniu stabilizacji, itp, itd?
    > Na razie widzę błąd użytkownika, a nie obiektywu.

    Obiektyw niema stabilizacji (niestety!), więc nie ma stab. w body. Aparat -
    NIKON D70s, statyw (ciężki, chiński) GoldPhoto.