  • Data: 2009-04-28 09:45:43
    Temat: Re: O prędkości na poważnie.
    Od: Sqeeb <s...@i...community> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Apr 2009 09:20:22 +0200
    fv <f...@c...com> wrote:

    > Zauważyłem, że moje bezpieczeństwo rośnie gdy dostosowuję prędkość
    > motocykla do otaczających mnie aut. Ta sama ulica, ta sama pora dnia,
    > ale czasem auta jadą 40 a czasem 80. Gdybym codziennie jeździł tam równo
    > 100km/h, to już by mnie ktoś pacnął. Jak jeżdżę raz 60 raz 100, jest ok.

    Też to zauważyłem. W mojej wsi raptem 3 skrzyżowania mają swiatła,
    a jak pojade do takiej stolicy to tylko dostosowuję się do otoczenia(czyt.
    oni stoją, ja stoję, oni przyspieszają, ja przyspieszam, oni hamują...).
    Mówie o wypadach puszką, a że jestem jeszcze świeżak to się zdziwiłem,
    że to takie 'łatwe'.

    > Druga zasada to im wolniej jadą auta, tym bardziej wkurzeni ich kierowcy,
    > tym wolniej trzeba jechać, żeby był czas na reakcję.

    Prawda.

    > Dla mnie granicą rozsądku jest +40km/h powyżej tego co jadą puszki.
    > Równocześnie bardzo uważam, żeby zawsze jechać nieco szybciej.
    > Powód od strony bezpieczeństwa jest jeden: kierowcy tego właśnie się
    > po mnie spodziewają.

    Ale zaraz, jak będziesz jechał równo z nimi(nawet te 30km/h) to cóż?
    Mniejsza prędkość to zawsze większy czas na reakcję.

    Analogicznie jadąc po nierównej wąskiej drodze najbezpieczniej jest
    na środku(bo jak Cie podbije i zacznie ściągać na któreś pobocze
    to zawsze 1-2s czasu więcej na reakcję, chociaż te sekundy to funkcja
    prędkości...)

    > Jeśli nie da się szybciej (śnieg, deszcz, olej, zimno) to jadę z kolei na
    > tyle wolno, żeby mnie było widać na czas.

    Nie wystarczy jechać równo z resztą? Przecież puszka też nie zatrzyma się
    w miejscu, tylko po iluś tam metrach.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb