    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: O prędkości na poważnie.
    Date: Tue, 28 Apr 2009 09:20:22 +0200

    Sqeeb wrote:
    > Gnębi mnie pytanie 'ile' można bezpiecznie jechać, w realiach Polski
    > bo przecież tutaj żyjemy.

    Zauważyłem, że moje bezpieczeństwo rośnie gdy dostosowuję prędkość motocykla do
    otaczających mnie
    aut. Ta sama ulica, ta sama pora dnia, ale czasem auta jadą 40 a czasem 80. Gdybym
    codziennie
    jeździł tam równo 100km/h, to już by mnie ktoś pacnął. Jak jeżdżę raz 60 raz 100,
    jest ok.

    Druga zasada to im wolniej jadą auta, tym bardziej wkurzeni ich kierowcy, tym wolniej
    trzeba jechać,
    żeby był czas na reakcję.

    Dla mnie granicą rozsądku jest +40km/h powyżej tego co jadą puszki. Równocześnie
    bardzo uważam, żeby
    zawsze jechać nieco szybciej. Powód od strony bezpieczeństwa jest jeden: kierowcy
    tego właśnie się
    po mnie spodziewają.
    Jeśli nie da się szybciej (śnieg, deszcz, olej, zimno) to jadę z kolei na tyle wolno,
    żeby mnie było
    widać na czas.

    --
    fv