  • Data: 2009-08-31 22:13:06
    Temat: Re: O płytkach z bitmapy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Dybkowski wrote:

    > A wg mnie to całkiem wytłumaczalne podejście - tak było nawet w Protelu
    > 98 (a nie był to program ani mały, ani taniu, ani tym bardziej napisany
    > "na kolanie"). Możliwość eksportu netlisty ze schematu jest bardzo
    > przydatna, gdy chce się użyć innego programu do PCB niż zbundlowany z
    > edytorem schematów.

    No własnie to nijak nie przeszkadza żeby powiązanie było silne w ramach
    jednego środowiska. Chcesz netliste? Jest eksport. I już.

    > istnieją przecież jeszcze lepsze programy do projektowania płytek,
    > wprowadzające daleko posuniętą automatyzację (aż do np. zamieniania
    > miejscami bramek np. w 7400 przy przesuwaniu komponentu - aby optymalnie
    > przesunąć ścieżki).

    W ramach jednego srodowiska netlista tutaj nic nie zmienia. Wlasnie
    wrecz przeciwnie, ścisła współpraca ze schematem pozwala robić takie
    numery jak zamieniac bramki czy linie danych w ram żeby optymalizowac
    ścieżki.

    Nie jestem wrogiem aktualnego sposobu pracy przez netlitę, ale uwazam że
    w jednym srodowisku ktos powinien się mocno zapukać w głowę po co to
    potrzebne. Eagle żyje bez tego i jest o wiele bardziej przyjazny.