  • 1. Data: 2009-08-29 10:28:51
    Temat: O płytkach z bitmapy
    Od: Sylwester Łazar <g...@a...pl>

    Witam!
    Po dłuższej nieobecności na liście zajrzałem tu ponownie.
    W celu niezatracenia tych wszystkich doświadczeń, jakie tu zebraliśmy w
    postaci dorobku tej grupy od ponad 20 lat, chciałbym podzielić się kilkoma
    moimi uwagami technicznymi i organizacyjnymi:
    1)Zdziwiłem się jak traktowany jest Papa Smerf (nie autor wątku). Chłopak
    konkretnie pisze, a Panowie dyskutujecie przez 5 dni i powstaje w ten sposób
    85 wypowiedzi w sprawie oczywistej.
    Od razu widać, że pytający to młody chłopak z wizją. Zauważył, że w 2009
    roku nie ma różnic między plikiem graficznym a wektorowym ani na ekranie,
    ani na naświetlarce.
    Zdenerwowany tym odkryciem próbuje nam to powiedzieć. Niestety musi poczekać
    jakieś 30 lat, aby to weszło w życie, a on tego nie wie.
    2)W związku z powyższym, a także za to że używają na naszej grupie żałosnego
    słownictwa i ortografii należy teraz i w przyszłości temperować takich
    arogantów stosując zasady:
    a) Grzecznie zwracać uwagę na słownictwo i ortografię.
    b) Jeśli klient dalej bruździ - powiedzieć mu, że lepiej niech się za to nie
    zabiera. Przypomniało mi się powiedzenie jednego z wielkich naszej grupy
    wypowiedziane dokładnie przed 10 latami i 10 dniami licząc od dzisiaj:
    "Spadaj.. Ty ani strony nie zrobisz, ani schematu nie narysujesz."
    Ale wtedy też nie zamknęło to dyskusji. Było może niezbyt miłe, ale trafnie
    oddało opór amatorowi z (tylko) ambicjami.

    3)Program do PCB kosztuje mniej niż te 800 zł o których pisze z kolei autor.
    Można go kupić choćby u nas: http://www.rimu.pl/hs/rimu.html za 249 zł
    netto. Ma eksport Gerbera i plików wierceń w standardowej (i jedynej)
    wersji.
    4)Płytki takie jak chcą koledzy od bitmapy zrobią tanio i bez problemów w
    www.zuf.as.pl /Poznań
    I tam właśnie jest taki właściciel, który od wielu lat osobiście zajmuje się
    takimi rzeczami.
    Chętnie też pójdzie na Pocztę i tanio wyśle płytki.
    5)Kolega Adam Dybkowski podał piękny, przykładowy opis do czego _trzeba_ się
    dostosować: http://dybkowski.net/download/faldruk_pcb.pdf
    6)Plik wierceń a plik Gerbera to dwie różne sprawy. Można zrobić płytkę z
    pliku graficznego, a wywiercić dziury na podstawie pliku wierceń. Nie ma
    sensu szukać punktów na rysunku i się domyślać.
    7)Najlepiej wydrukować plik na kliszy w dowolnej naświetlarni poligraficznej
    (jest ich jakieś 100 razy więcej niż firm PCB) za 10 zł i znaleźć firmę
    która naświetli PCB i tanio wykona. (również kolega Adam Dybkowski
    przedstawił ten pomysł) Ten sposób zresztą doskonale pokazuje podejście do
    klienta. Firma i tak musi wykonać klisze, w związku z tym ułatwiamy jej
    zadanie i wyrzucamy żmudne stukanie w klawisze, dodatkowo płacąc mniej i
    mając efekt szybciej. Różnica jest taka, że zamiast zmuszać ludzi w firmie
    do dodatkowej roboty- konwersji, pomijamy częściowo pewien etap produkcji. W
    Ewe-Sosnowiec tak właśnie zrobiłem - bez żadnych problemów. Folia była
    wysłana pocztą, a plik wierceń e-mailem z Poznania do Sosnowca. Płytki
    przyszły z powrotem pięknie zapakowane, między dokładnie przyciętymi płytami
    pilśniowymi. Jedna do tej pory leży na biurku jako idealna podstawka do prac
    montażowych:-)

    8)Do kolegi Robbo: Jeśli to nie jest więcej 1000 padów, to mogę przerysować
    w Rimu w ciągu wieczora i wygenerować plik Gerber i Drill. Żaden problem.
    Problem to miał kolegi Ojciec jak to projektował. Zrobiłem kiedyś coś
    takiego dla kolegi VSS: http://www.alpro.pl/forum/viewtopic.php?t=72
    Ciekaw jestem czy udało się już uruchomić?
    9)Mario też fajnie pisał, ale był zbyt cierpliwy, a jednak na koniec dał się
    sprowokować "żółtodziobowi":-). Nenik - tak samo jak Mario zbyt cierpliwy -
    nie dał się sprowokować.
    10)Games - pozdrawiam.

    Podsumowując zachęcam, do podarowania sobie czasu na jałowe dyskusję, a
    prawdziwych fachowców zachęcam do pomocy młodym adeptom, ale w głównej
    mierze - przy okazji, a nie wisząc godzinami na forum. Lepiej w tym czasie
    popracować i popływać korzystając z pogody:-)
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 2. Data: 2009-08-29 13:17:43
    Temat: Re: O płytkach z bitmapy
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 29 Aug 2009 12:28:51 +0200,
    Sylwester Łazar <g...@a...pl> screamed:
    > 1)Zdziwiłem się jak traktowany jest Papa Smerf (nie autor wątku).

    Jakie odpowiedzi takie traktowanie.

> [...]
    > roku nie ma różnic między plikiem graficznym a wektorowym ani na ekranie,

    Tak jak i nie ma różnicy między dniem a nocą.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 15:16:15 user up 12179 days, 3:11, 1 user, load average: 0.43, 0.38, 0.68 ]

    Brain off-line, please wait.

  • 3. Data: 2009-08-29 13:34:28
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > prawdziwych fachowców zachęcam do pomocy młodym adeptom, ale w głównej

    W ramach pomocy młodym adeptom, zwrócę uwagę na tytuł wypowiedzi.
    Brakuje w nim kluczowego słowa [SPAM]!
    K.

  • 4. Data: 2009-08-29 13:56:17
    Temat: [SPAM] Re: O płytkach z bitmapy
    Od: Sylwester Łazar <g...@a...pl>

    > W ramach pomocy młodym adeptom, zwrócę uwagę na tytuł wypowiedzi.
    > Brakuje w nim kluczowego słowa [SPAM]!
    > K.
    Człowieku!
    Nie reklama Rimu jest tutaj wątkiem. Program kosztuje 249 zł, więc się Pan
    nie wygłupiaj.
    To kilkakrotnie mniej niż wartość zlecenia. Jakiś narwaniec mógłby sądzić,
    że Adam Dybkowski też reklamuje "swoją" wytwórnie, a każdy kto się ogłosza w
    tym 90 postowym wątku tak naprawdę, chce Cię ograbić z "trzech stów".
    Może ustalmy raz na zawsze, że jeżeli ktoś odpowiada na problem i go
    _rozwiązuje_ to może reklamować nawet swoje klocki. Czy widział ktoś mój
    post reklamujący Rimu ogłoszony przeze mnie jako nowy wątek?
    Ale dla zaspokojenia prośby dodałem w temacie tej odpowiedzi słowo [SPAM]
    Czy za któryś z pozostałych 9 punktów też dostanę reprymendę?

    Swoją drogą często ulegamy zjawisku "świńskiego" galopu.
    Jacyś ludzie pod pretekstem obrony maluczkich przeforsowali prawo, że nie
    wolno e-mailem wysyłać reklam.
    Teraz wszystkie malutkie firmy boją się słowem odezwać na temat swojej
    oferty, bo "mnie z torbami puszczą".
    Śmiech na sali.
    Nie wiem jak u Was, ale ja często się zastanawiam, jakie fajne projekty robi
    gość, o takich to, a takich (mądrych) wypowiedziach. Trzeba szukać w
    wyszukiwarce po e-mailu, aby potem dotrzeć do jego firmowej strony, gdzie
    często są pomysły i realizacje za śmiesznie niską kwotę, niczym nie
    ustępujące "znanym i sprawdzonym firmom".
    Ja osobiście bardzo zachęcam, każdego z naszej grupy, aby reklamował co chce
    w swojej stopce, pod warunkiem, że kobyła to nie będzie.
    A nawet jak ktoś zapyta o czujnik przejeżdżających samochodów, to cieszyłbym
    się, jak kolega odpowie:
    Mam to za 1000 zł i będzie to spełniało Twoje wymagania.
    Co w tym złego.
    Pochwalcie się Panowie swoimi projektami.
    Wolę to niż 100 postowy wątek, z poszukiwaniem firmy, która zrobi coś z
    tiff, ale w domyśle chciałby, aby mógł sobie wybrać dowolną z firm
    występujących w Polsce i najlepiej w cenie niższej niż te co bez problemu
    wykonają pojedyńczą nawet płytkę z plików Gerber.
    Bez paranoi.
    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-08-29 17:37:53
    Od: Sylwester Łazar <g...@a...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh9iajn.uh0.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
    > In the __darkest__ hour on Sat, 29 Aug 2009 __12:28:51__ +0200,
    To wiele wyjaśnia.

    > Jakie odpowiedzi takie traktowanie.

    Szanowny Piwko.
    W związku z faktem, że nie zrozumiał pan mojego toku myślenia, postaram się
    wytłumaczyć, jak należało potraktować kolegę. Jako, że na czasie jest
    Madonna to użyję jej słów i dodam jeszcze coś od Marleny Shaw:
    "Papa don't preach" and "Go Away Little Boy".
    Z przyczyn oczywistych nie będę dyskutował już na tematy sposobu
    naświetlania klisz w roku 2009.
    Życzę pełnej Światłości umysłu.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-08-29 18:38:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > W ramach pomocy młodym adeptom, zwrócę uwagę na tytuł wypowiedzi.
    > Brakuje w nim kluczowego słowa [SPAM]!

    A jak ktoś chce jeszcze taniej to jest darmowy autotrax, a rimu w wersji
    niezarejestrowanej importuje z niego pcb i eksportuje do gerbera (kilka
    kliknięć myszą). Właściwie sam autotrax to też potrafi (a raczej
    narzędzia z pakietu), ale delikatnie powiedziawszy, jest to troszkę
    kłopotliwe.
    Autotrax dziś ruszy już tylko na msvirtualu (xp) itp, bo to program
    dosowy i nie za bardzo bangla z nowymi grafikami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-08-29 19:24:13
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 29 Aug 2009 19:37:53 +0200,
    Sylwester Łazar <g...@a...pl> screamed:
    > To wiele wyjaśnia.

    Wrotka Ci wiele wyjaśnia? Wiele wyjaśnia Twoja sygnatura nie zaczynająca
    się od "-- ".

    > Szanowny Piwko.

    Jeśli już chcesz być taki analny, jeśli o zwracania się w Usenecie chodzi,
    to brakło "Panie".

> [...]
    > Madonna to użyję jej słów i dodam jeszcze coś od Marleny Shaw:
    > "Papa don't preach" and "Go Away Little Boy".

    Nie ma róży bez ognia. Sam nie jest bez winy. Z tym tokiem bym jednak
    nie przesadzał...

    > Z przyczyn oczywistych nie będę dyskutował już na tematy sposobu
    > naświetlania klisz w roku 2009.

    Oczywistych sobie. Żyj dalej w swoim własnym świecie.

    > Życzę pełnej Światłości umysłu.

    Czego i Tobie życzę.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 21:18:37 user up 12179 days, 9:13, 1 user, load average: 0.43, 0.38, 0.68 ]

    Logic: The art of being wrong with confidence...

  • 8. Data: 2009-08-30 10:39:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Janko,

    Saturday, August 29, 2009, 8:38:04 PM, you wrote:

> [...]
    > Autotrax dziś ruszy już tylko na msvirtualu (xp) itp, bo to program
    > dosowy i nie za bardzo bangla z nowymi grafikami.

    Ale po co? Jest darmowy KiCAD, który robi wszystko co trzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-08-30 11:15:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale po co? Jest darmowy KiCAD, który robi wszystko co trzeba.

    Poza tym że ma interfejs który cieżko się trawi na trzeźwo i koncepcje
    interfejsu użytkownika czerpiące całymi garściami z wczesnych lat
    informatyki ;)

  • 10. Data: 2009-08-30 13:55:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Sunday, August 30, 2009, 1:15:34 PM, you wrote:

    > Poza tym że ma interfejs który cieżko się trawi na trzeźwo i koncepcje
    > interfejsu użytkownika czerpiące całymi garściami z wczesnych lat
    > informatyki ;)

    Bez przesady - wczesny OrCAD był przyjaźniejszy ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl