    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O płytkach z bitmapy
    Date: Tue, 01 Sep 2009 00:05:31 +0200
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sebastian Biały pisze:

    > Dla mnie najwiekszą możliwa upierdliwoscia w KiCADzie jest luźne
    > powiazanie schematu i płytki. Z reszta dośc typowe w tej klasie
    > prgramów. Dodajesz rezystor do schematu i nie ma go na PCB. Trzeba na
    > nowo męczyć się z jakimiś netlistami

    A wg mnie to całkiem wytłumaczalne podejście - tak było nawet w Protelu
    98 (a nie był to program ani mały, ani taniu, ani tym bardziej napisany
    "na kolanie"). Możliwość eksportu netlisty ze schematu jest bardzo
    przydatna, gdy chce się użyć innego programu do PCB niż zbundlowany z
    edytorem schematów. Np. Specctry. Mi ciężko było pewien czas przenieść
    algorytm myślenia "popraw schemat -> wyeksportuj netlistę -> zaimportuj
    do PCB" do nowego sposobu organizacji projektu w Altium Designer. A
    istnieją przecież jeszcze lepsze programy do projektowania płytek,
    wprowadzające daleko posuniętą automatyzację (aż do np. zamieniania
    miejscami bramek np. w 7400 przy przesuwaniu komponentu - aby optymalnie
    przesunąć ścieżki).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/