  • Data: 2009-08-31 12:05:50
    Temat: Re: O płytkach z bitmapy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grg12 wrote:
    > przypadku kicada odniosłem wrażenie że jest przeznaczony do robienia
    > płytek dla produkcji (wymagał bardzo szczegółowych informacji do każdego
    > dodawanego elementu - jak zrobić bibliotekę podręczna nie doszedłem)
    > przez co zaprojektowania płytki typu "blinker LED, elementy - co znajdę
    > w szufladzie" było strasznie mozolne. Inna sprawa że to było parę lat
    > temu i bawiłem się nim tylko pół godziny (potem poszedłem po valium :)).
    > A tak na serio - czy po poświęceniu kilku dni da się go używać do
    > szybkiego przygotowania prostych płytek?

    Dla mnie najwiekszą możliwa upierdliwoscia w KiCADzie jest luźne
    powiazanie schematu i płytki. Z reszta dośc typowe w tej klasie
    prgramów. Dodajesz rezystor do schematu i nie ma go na PCB. Trzeba na
    nowo męczyć się z jakimiś netlistami i tym podobnym g. Ja wiem że stare
    pokolenie ciężko z tego wyleczyć, ale jest to niezwykle upierdliwa
    cecha. Eagle jest w tym znacznie lepszy, choć i tak w wiekszośc
    prezentuje skrzywione koncepcje GUI. No i oczywiście edytor schematów
    typu "połaczenie to zbior lini". Z resztą obydwa programy, Eagle i KiCAD
    wyglądają jak prace zaliczeniowe studentów po terminie.

    Doszlo do tego że rok temu w przypływie złosci zastanawialem się, czy
    nie zacząć projektu wlasnego, który moze nie bedzie aż tak wypasiony,
    ale przynajmniej przyjazny. Ale jak zobaczyłem ile tego jest na
    sourceforge - darowałem sobie. 101 nieskończony program do PCB nie ma sensu.