    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: O matowce w cyfrowce
    Date: Tue, 24 Feb 2009 23:42:54 +0000

    badworm pisze:

    > A bo ja wiem? Po ponad półrocznej przerwie wziąłem ostatnio Zenita 12XP
    > w ręce i stwierdziłem szybko, że nie ma to jak lustro i wizjer optyczny
    > a nie jakiś tam EVF w Minolcie A1. Przy słabym oświetleniu, gdy ma być
    > użyta lampa błyskowa to EVF wymięka chyba przy każdej lustrzance - nie
    > mówię tu o trybie podbijania jasności wizjera elektronicznego by coś
    > było widać bo nie o to chodzi.

    Ale A1 ma przeciętny wizjer ze 115 albo 200 tysiącami pikseli. To A2
    była rodzynkiem. Nawet Sony w R1 nie pokusiło się na tak dobry wizjer.
    Dopiero Panasonic G1 ma lepszy wizjer od A2. Reszta w ogóle nie
    dorównuje obu tym wizjerom. Ale kadrować da się na wszystkich.

    Co do kwestii ostrzenia, to ona wynika z zakresu pracy układu AF, który
    jest z reguły większy niż zakres w jakim może matryca porównywać
    kontrast, bo w ciemności tego kontrastu jest niewiele, a przesunięcie w
    fazie zawsze będzie.
    Zastanawia mnie, czemu nie używa się we współczesnych aparatach
    dodatkowej pomocy, jak dalmierz na podczerwień, czy dalmierz na
    ultradźwięki? Podobno Fuji S20Pro miało taką pomoc. W moim Fuji S602Z
    też było coś, ale nie działało wcale. Chyba nie było przewidziane do
    tańszego modelu, a jedynie było, bo korpus był współdzielony przez oba
    aparaty.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.