eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!news.neodome.net!news.redatomik.org!newsfeed.xs4all.nl!ne
    wsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
    s.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c5c2295$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5c5c3fc2$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Fri, 8 Feb 2019 09:12:14 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 88
    Message-ID: <5c5d3a28$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.174.58
    X-Trace: 1549613608 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 501 83.26.174.58:53187
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5454
    X-Received-Body-CRC: 1632408122
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740857
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2b6a2e79-c477-4891-b642-692e155b0644@go
    oglegroups.com...
    >> Ja tylko o tym, ze to nie jest tak, ze "prostownik wiecej nie da",
    >> tylko jak napiecie chwilowe przekracza te 14-16V, to z trafa prad
    >> przed diody plynie.
    >
    >Dziś już wszystko się skomplikowało. Kiedyś były produkowane
    >klasyczne prostowniki transformatorowe w oparciu o diody krzemowe
    >zarówno krajowej produkcji jak i w krajów WNP i wszystko było jasne.
    >Napięcie po naładowaniu akumulatora oscylowało a granicach 15-16 V po
    >naładowaniu.
    >Teraz, głównie produkuje się ładowarki elektroniczne, które nie dają
    >wyższego napięcia niż 14,5-14,7 V.
    >Wynika to z faktu, że kiedyś nie było akumulatorów AGM VRLA, gdzie
    >napięcie ich ładowania nie może przekraczać 14,5 V dla pracy
    >cyklicznej.

    IMO - glownie wynika to z faktu, ze tranzystory zrobily sie tansze od
    miedzi :-)


    >Przeciętny kowalski nie ma o tym pojęcia. Kupi prostownik i chce nim
    >ładować akumulatorek w samochodziku dziecka ale też akumulator w
    >samochodzie.

    Raczej ma prostownik od samochodu i chce podladowac w samochodziku
    wnuka.

    Choc samochodzik wnuka pewnie jakas ladowarke me ..


    >Prostownik klasyczny, ładując akumulator VRLA wysuszy go po jednej
    >dobie. W nim jest mało elektrolitu, jak napięcie wzrośnie i nastąpi
    >ewolucja H to akumulator straci swoje własności.

    Szczegolnie jak żelowy i nie ma jak odgazowac.
    Tych AGM tez jestem pewien.

    >Oczywiście nadal są produkowane klasyczne prostowniki
    >transformatorowe: Stefpol, Kukla, itp. Ale one się nadają do
    >ładowania szczelnych akumulatorów. Jednak o tym drobiazgu trzeba
    >wiedzieć.

    Ale my o samochodach.
    Tam ciagle jest klasyczny akumulator rozruchowy.

    Choc warto sie upewnic..

    >> Ja kiedys w samochodzie mialem 19V - awaria regulatora.
    >> Akumulator poltorej godziny wytrzymal i po naprawie jezdzil potem
    >> jeszcze dlugo.
    >Bo te zbyt wysokie napięcie przez godzinę czy dwie wygotuje trochę
    >wody i tyle. To za krótki czas aby się duża bateria zdążyła ugotować
    >na twardo.
    >To wyżej tylko potwierdza teorię producentów, iż końcowe napięcie
    >ładowania 2,7 a nawet 2,75 V na celę nie stanowi problemu.

    Przez godzine czy dwie. Bo przez jakis dluzszy czas to jednak szkodzi.

    A jak sie doładowuje akumulator co miesiac i przez cala noc ... to sie
    troche tych godzin uzbiera :-)

    >Inni podają, że końcowe napięcie dla stratyfikacji elektrolitu to 15
    >V +10% - co na jedno wychodzi.

    Ciekaw jestem ile w tym prawdy ... z ta stratyfikacja.
    Z chemii pamietam, ze to sie z biegiem czasu raczej wyrowna.

    A na pewno nie grozi w samochodowym akumulatorze.

    Moze byc istotne do wymieszania po dolaniu wody ... ale pare km po
    wroclawskich dziurach zrobi to chyba lepiej :-)

    >> Ograniczenie pradu przez alternator chyba sie przydalo, na
    >> szczescie
    >> nie byl to model 230A, ani 130A :-)

    >W praktyce nie jest konieczne, gdyż nadmierny prąd płynie, góra kilka
    >minut. Potem spada, spada, w miarę jak napięcie na baterii zbliża się
    >do napięcia odcięcia >regulatora. Gdyby była taka konieczność, to
    >producenci z pewnością taki układ ogranicznika prądu by zabudowali.

    Bo przy 14 czy 14.5V potrzebny nie jest.
    A ja mialem uszkodzony regulator i alternator pracowal na maksa.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: