-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!news.neodome.net!news.redatomik.org!newsfeed.xs4all.nl!ne
wsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
s.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c5c2295$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5c5c3fc2$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
In-Reply-To: <2...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Fri, 8 Feb 2019 09:12:14 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 88
Message-ID: <5c5d3a28$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.174.58
X-Trace: 1549613608 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 501 83.26.174.58:53187
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5454
X-Received-Body-CRC: 1632408122
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740857
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2b6a2e79-c477-4891-b642-692e155b0644@go
oglegroups.com...
>> Ja tylko o tym, ze to nie jest tak, ze "prostownik wiecej nie da",
>> tylko jak napiecie chwilowe przekracza te 14-16V, to z trafa prad
>> przed diody plynie.
>
>Dziś już wszystko się skomplikowało. Kiedyś były produkowane
>klasyczne prostowniki transformatorowe w oparciu o diody krzemowe
>zarówno krajowej produkcji jak i w krajów WNP i wszystko było jasne.
>Napięcie po naładowaniu akumulatora oscylowało a granicach 15-16 V po
>naładowaniu.
>Teraz, głównie produkuje się ładowarki elektroniczne, które nie dają
>wyższego napięcia niż 14,5-14,7 V.
>Wynika to z faktu, że kiedyś nie było akumulatorów AGM VRLA, gdzie
>napięcie ich ładowania nie może przekraczać 14,5 V dla pracy
>cyklicznej.
IMO - glownie wynika to z faktu, ze tranzystory zrobily sie tansze od
miedzi :-)
>Przeciętny kowalski nie ma o tym pojęcia. Kupi prostownik i chce nim
>ładować akumulatorek w samochodziku dziecka ale też akumulator w
>samochodzie.
Raczej ma prostownik od samochodu i chce podladowac w samochodziku
wnuka.
Choc samochodzik wnuka pewnie jakas ladowarke me ..
>Prostownik klasyczny, ładując akumulator VRLA wysuszy go po jednej
>dobie. W nim jest mało elektrolitu, jak napięcie wzrośnie i nastąpi
>ewolucja H to akumulator straci swoje własności.
Szczegolnie jak żelowy i nie ma jak odgazowac.
Tych AGM tez jestem pewien.
>Oczywiście nadal są produkowane klasyczne prostowniki
>transformatorowe: Stefpol, Kukla, itp. Ale one się nadają do
>ładowania szczelnych akumulatorów. Jednak o tym drobiazgu trzeba
>wiedzieć.
Ale my o samochodach.
Tam ciagle jest klasyczny akumulator rozruchowy.
Choc warto sie upewnic..
>> Ja kiedys w samochodzie mialem 19V - awaria regulatora.
>> Akumulator poltorej godziny wytrzymal i po naprawie jezdzil potem
>> jeszcze dlugo.
>Bo te zbyt wysokie napięcie przez godzinę czy dwie wygotuje trochę
>wody i tyle. To za krótki czas aby się duża bateria zdążyła ugotować
>na twardo.
>To wyżej tylko potwierdza teorię producentów, iż końcowe napięcie
>ładowania 2,7 a nawet 2,75 V na celę nie stanowi problemu.
Przez godzine czy dwie. Bo przez jakis dluzszy czas to jednak szkodzi.
A jak sie doładowuje akumulator co miesiac i przez cala noc ... to sie
troche tych godzin uzbiera :-)
>Inni podają, że końcowe napięcie dla stratyfikacji elektrolitu to 15
>V +10% - co na jedno wychodzi.
Ciekaw jestem ile w tym prawdy ... z ta stratyfikacja.
Z chemii pamietam, ze to sie z biegiem czasu raczej wyrowna.
A na pewno nie grozi w samochodowym akumulatorze.
Moze byc istotne do wymieszania po dolaniu wody ... ale pare km po
wroclawskich dziurach zrobi to chyba lepiej :-)
>> Ograniczenie pradu przez alternator chyba sie przydalo, na
>> szczescie
>> nie byl to model 230A, ani 130A :-)
>W praktyce nie jest konieczne, gdyż nadmierny prąd płynie, góra kilka
>minut. Potem spada, spada, w miarę jak napięcie na baterii zbliża się
>do napięcia odcięcia >regulatora. Gdyby była taka konieczność, to
>producenci z pewnością taki układ ogranicznika prądu by zabudowali.
Bo przy 14 czy 14.5V potrzebny nie jest.
A ja mialem uszkodzony regulator i alternator pracowal na maksa.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.19 13:22 Tomalo
- 09.02.19 12:37 gienek
- 10.02.19 11:13 Paweł Pawłowicz
- 11.02.19 15:12 Tomalo
- 11.02.19 15:16 Tomalo
- 11.02.19 15:44 J.F.
- 11.02.19 16:27 Paweł Pawłowicz
- 11.02.19 16:59 RoMan Mandziejewicz
- 12.02.19 09:41 Tomalo
- 12.02.19 09:47 Tomalo
- 12.02.19 09:50 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=