eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a25:8e0c:: with SMTP id p12mr106592ybl.4.1549462279693; Wed, 06
    Feb 2019 06:11:19 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:8e0c:: with SMTP id p12mr106592ybl.4.1549462279693; Wed, 06
    Feb 2019 06:11:19 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!a34no13
    83183qte.0!news-out.google.com!q39ni567qtk.1!nntp.google.com!a34no1383178qte.0!
    postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 6 Feb 2019 06:11:19 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <3...@t...no1>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <q2vafi$9c$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <3...@t...no1>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 06 Feb 2019 14:11:19 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 61
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740807
    [ ukryj nagłówki ]


    > Btw, dlaczego w niektórych akumulatorach rekomendowana wartość gęstości
    > elektrolitu trochę się różni? Od czego to zależy?

    Od zastosowania. Akumulatory samochodowe, są dość delikatne i dla nich się leje
    1,26-1,28 c/cm3 jednak już takie do wózków czy pojazdów, do głębokiego rozładowania
    to mają nawet 1,30 g/cm3.

    >
    > Mam w skuterze YB7L-B2 (Yuasa), kojarzę że w instrukcji gęstość była
    > minimalnie mniejsza niż elektrolitu, który kupiłem (nie pamiętam już
    > liczb, mogę zerknąć w domu, w każdym razie oscylowała wokół 1,28 g/cm3).
    >
    > Tu np. na etykiecie jest podana 1,26 - 1,27 g/cm3 (po powiększeniu
    > zdjęcia widać):
    > http://www.impol.com.pl/component/content/article?id
    =191:elektrolit-akumulatorowy-1l&Itemid=657

    Wszystko się zgadza. Jak wyżej. Gęstość zależy od zastosowania i wykonania baterii.


    >
    > A tu 1,30 - 1,40 g/cm3:
    > http://plyny.pl/pl/wp-content/uploads/2016/02/Elektr
    olit-akumulaturowy-karta-charakterystyki-2016_03.pdf
    >
    > > Starego trupa nie da się naładować do 12,8 V, gdyż nie da się
    > > odpowiednio zagęścić elektrolitu bo siarczan na trwale związał
    > > się z elektrodami i stąd napięcie spoczynkowe przy maksymalnym
    > > naładowaniu będzie niższe, np. 12,5 V.
    >
    > Nie można wymienić elektrolitu?

    Można. Tylko raczej pytanie należy zadać; po co to robić?


    >
    > > Napięcie spoczynkowe jednak trzeba mierzyć po odgazowaniu się
    > > elektrolitu czyli przynajmniej po 1 dobie od zakończenia ładowania.
    >
    > We wspomnianej Yuasie nawet po dobie od zakończenia ładowania poruszanie
    > akumulatorem wyzwalało bąbelki gazu w komorach.

    Bo są uwięzione między separatorami i jak ruszasz to je odrywasz i wypływają.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: