eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a25:ab82:: with SMTP id v2mr105811ybi.3.1549460673438; Wed, 06
    Feb 2019 05:44:33 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:ab82:: with SMTP id v2mr105811ybi.3.1549460673438; Wed, 06
    Feb 2019 05:44:33 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!a34no1344889qte.0!news-out.google.com!q39ni
    567qtk.1!nntp.google.com!a34no1344887qte.0!postnews.google.com!glegroupsg2000go
    o.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 6 Feb 2019 05:44:33 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 06 Feb 2019 13:44:33 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740798
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 6 lutego 2019 10:40:50 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > W dniu 2019-02-06 o 07:43, Tomalo pisze:
    > > W dniu wtorek, 5 lutego 2019 16:11:05 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > >> W dniu 04.02.2019 o 22:33, Tomalo pisze:
    > >> [...]
    > >>
    > >>> To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości uzyskania odpowiedniej
    przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie.
    > >>
    > >> Poczytaj sobie troszkę o tej "zwykłej elektrochemii" to nie będziesz
    > >> pisał takich bzdur.
    > >>
    > > Coś konkretnie masz na myśli?
    > > No w starym i mocno zużytym akumulatorze (ale jeszcze mającym około 30%
    pojemności i utrzymującym w stanie jałowym napięcie w okolicach 12,5V), chociażby nie
    wiem jak długo go ładować moim prostownikiem, napięcie na nim nie wzrasta powyżej
    15,2-15,3V. Elektrolit zaś dochodzi do maksymalnie 1,25 g/cm3, czyli granica pola
    białego i czerwonego na aerometrze.
    > > Nie wiem na czym wg. Ciebie miała by polegać ta bzdura?
    >
    > Napisałeś: "Brak możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności
    > elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie". To nie
    > przewodność elektrolitu limituje napięcie. Gdyby po naładowaniu
    > przewodnictwo elektrolitu spadało, jakim sposobem uzyskiwałoby się te
    > 200A przy rozruchu?

    Wszystko się zgadza. Jak masz nowy akumulator 74 Ah i EN 700 A, a akumulator straci
    połowę pojemności w skutek pogorszenia się parametrów elektrolitu i płyt to już
    wydusisz z niego tylko 350 A. Zapewne starczy to do uruchomienia silnika. Jednak jak
    temperatura spadnie do -10 to już może być tak, że tylko kontrolki na pulpicie migną.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: