-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news
.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
Date: Sun, 27 Jan 2019 18:35:07 +0100
Message-ID: <1way7esj2r3hi.ltpt9cmdkv4m$.dlg@40tude.net>
Lines: 47
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1548610506 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 493 82.143.187.50:64091
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2841
X-Received-Body-CRC: 2353501624
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740336
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 27 Jan 2019 12:43:38 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
> Ostatnio musiałem gdzieś pojechać, a miałem martwy akumulator. Odpaliłem z
> innego i pojechałem. Podczas ok. godziny jazdy napięcie wynosiło ok. 13.6
> V. Samochód po krótkim postoju normalnie odpalał.
>
> Następnego dnia znów chciałem pojechać. Akumulator po nocy znów był
> martwy, na tyle że zakręcił niemrawo ze dwa razy i zdechł.
>
> Wyciągnąłem go. Od 13 godzin ładuje się z ładowarki Lidlowej (napisane 3.8
> A, nie wiem ile faktycznie daje) i jeszcze się nie naładował (znaczy jest
> raczej sprawny).
>
> To nie pierwsza taka sytuacja, ostatnio po takim naładowaniu samochód mógł
> bardzo długo stać.
>
> Kto mi to wytłumaczy? Mam uszkodzony alternator czy to po prostu tak jest,
> że nawet godzina jazdy nie uzupełni całkowicie rozładowanego akumulatora?
Calkowicie rozladowanego to nie. Musialoby te 50-80A plynac.
I tu sie zaczyna gdybanie:
-czy alternator tyle wydoli ? Taki 55A raczej nie, a taki 105A na
srednich obrotach ? Minus swiatla, dmuchawa itp
-czy akumulator tyle lyknie przy 13.8V, albo 14.2V.
Tak czy owak - godzina to IMO za malo.
Ale powinien sie naladowac na tyle, zeby odpalic kolejny raz i w pare
kolejnych godzin dosjc do pelni.
> Żałuję tylko, że nie zmierzyłem prądu, jakim samochód go ładował. Przy
> następnej takiej sytuacji zmierzę (albo już wtedy będę miał ten panel,
Troche za pozno - ale bylo sprawdzic napiecie na tej lidlowskiej
ladowarce. To bys sie dowiedzial, czy rozladowany aku tak mocno
obciaza, czy altek tak slabo laduje.
IMO - cos jednak masz nie tak. Po godzinie ladowania powinno byc te
13.8V, a potem lidlowej ladowarce wystarczylo by pare godzin.
Tylko ten dylemat - slaby altek, czy zwarta cela w aku.
Obstawiam zwarta cele - jak sie ladowarka nie wylaczy,
a po odlaczeniu napiecie szybko spadnie do ~11V, to bedziesz wiedzial.
A moze jedno i drugie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.19 18:57 J.F.
- 27.01.19 19:08 J.F.
- 27.01.19 20:40 Tomalo
- 27.01.19 21:26 Zenek Kapelinder
- 28.01.19 08:59 EM
- 28.01.19 09:47 Tomalo
- 28.01.19 12:37 Queequeg
- 28.01.19 12:39 Queequeg
- 28.01.19 12:43 Queequeg
- 28.01.19 12:47 Queequeg
- 28.01.19 12:48 Queequeg
- 28.01.19 12:56 Queequeg
- 28.01.19 13:13 J.F.
- 28.01.19 13:29 Queequeg
- 28.01.19 14:21 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=