    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Sun, 09 Aug 2015 03:06:39 +0200

    "ACMM-033" <v...@i...pl> writes:

    > Chodzi ci o izolację papierową w kablach "obołowionych"?
    > Zasadniczo, one tak to nie zamakały, jeśli dziura nie była zbyt duża i
    > pompa była sprawna - już objaśniam... Zabezpieczeniem przeciwko
    > zassaniu wody przez kabel było permanentne utrzymywanie w nim lekkiego
    > nadciśnienia. Dopiero, jak dziura była konkretna, to siła wody
    > wdzierającej się do wnętrza kabla przeważała nad siłą wydmuchu
    > powietrza. I kabelek potrafił się odstawić na długo, aż ekipa
    > wymieniła uszkodzony odcinek.

    Nie wiem co tam się działo, ale efekty były takie jak napisałem.
    Np. mógł być stały sygnał ciągły, cichszy niż normalnie, kręcenie
    (dekada, bo DTMF pewnie by zadziałał) nie powodowało efektów. Wtedy
    pewnie nie było zajętości/uszkodzenia po jakimś czasie takiego zwarcia.
    Duży deszcz i w wielu miejscach takie cuda się robiły. Czy nigdy nie
    naprawiało się "samo" to nie pamiętam, ale na pewno były przypadki, że
    konieczna była naprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa