    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Sat, 8 Aug 2015 00:51:05 +0200

    news:m37fp7dlbc.fsf@pm.waw.pl...

    > Nie wiem gdzie. Ja pamiętam, że często trudno było coś usłyszeć
    > (zwłaszcza na MM), albo przeciwnie - słyszało się więcej rozmów niż

    Wypisz, wymaluj - moja praca w miejscu jak w moim nicku - najbardziej
    narzekałem na kabel do CA Saska Kępa (17xxxx), gdzie przesłuchy miewałem
    silniejsze, niż właściwa rozmowa. I albo panie dzieju taki kabel był w
    ruchu, albo w ogóle. Nawet nie podawałem na przełączalnię, bo oddawano mi
    jako sprawny (pamiętam chyba numer, P113, kable były po 100 par). Co w sumie
    może było uzasadnione - porobiłem parę swoich prób i wyszło mi na to, że
    przesłuchy są czysto pojemnościowe, tylko, KUR.., jak...? Gdzie kable na
    krótszych, jak i dłuższych też relacjach, przesłuchy miały znacznie
    mniejsze.

    > własną. Automaty to była inna porażka. Jak deszcz popadał i papier
    > zamókł, to było jeszcze gorzej.

    Chodzi ci o izolację papierową w kablach "obołowionych"?
    Zasadniczo, one tak to nie zamakały, jeśli dziura nie była zbyt duża i pompa
    była sprawna - już objaśniam... Zabezpieczeniem przeciwko zassaniu wody
    przez kabel było permanentne utrzymywanie w nim lekkiego nadciśnienia.
    Dopiero, jak dziura była konkretna, to siła wody wdzierającej się do wnętrza
    kabla przeważała nad siłą wydmuchu powietrza. I kabelek potrafił się
    odstawić na długo, aż ekipa wymieniła uszkodzony odcinek. Kiedyś do CA Wola
    (32xxxx) przy dzisiejszej ul. Płockiej (A wtedy Patrice'a Lumumby) 33, kabel
    leżał 93 dni niemal bez życia, za swej bytności, 2-3 razy dziennie
    przemierzałem tę biedę, kontaktowałem się z centralą, sprawdzaliśmy, czy
    wybieraki działają, technik mierzył linię i w trzaskach czasem, ludzie jakoś
    się dodzwaniali, gdybym tego nie robił, to przez 3 miesiące!!! kraj nie
    miałby ŻADNEGO połączenia z numerami na Woli. Z Woli zrobiono obejście do
    nas, a od nas do nich nic. Przełączalnia i dyspozytor? W zasadzie to nie
    moja brocha dymać się z kablami, ale honor mi nie pozwalał na zostawienie
    tego sobie a muzom... Nie mogli, czy nie chcieli, nie wiem, zrobić obejścia
    przez 3 MIESIĄCE. A pod koniec w jeden dzień wymienili zepsuty odcinek, do
    dziś się zastanawiam, kto i dlaczego położył na tym lachę, dlaczego to tak
    długo trwało.

    O tym, jak sprawowały się zaniedbane, bądź źle konserwowane urządzenia, to
    może innym razem, bo to za długo by trwało pisać.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205