eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl> <pp5lel$mlf$1@node1.news.atman.pl>
    <pp7b5r$4r3$1@node2.news.atman.pl> <pp7ueq$mgd$1@node2.news.atman.pl>
    <ppf65d$utr$1@node1.news.atman.pl>
    <5bbb2188$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Mon, 8 Oct 2018 14:25:53 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5bbb2188$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <5bbb4cf5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1539001589 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 499 213.238.88.44:57171
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641115
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-08 o 11:20, J.F. pisze:

    >>>> co się dziwisz, jak on ma 700 Nm w szerokim zakresie (od 1200
    >>>> obr./min). Jeszcze raz się powtórzę, że  przyspiesza się momentem, a
    >>>> nie mocą...
    >>
    >>> Czyli mówisz coś dokładnie odwrotnego niż Tomek... ehhh
    >>
    >> nie odwrotnie, bo to są wielkości powiązane wprost ze sobą. Ja uważam,
    >> że z racji działania silnika (wybuch->tłok->siła na ramieniu
    >> korbowodu) to moment jest podstawową jednostką, a moc pochodną.
    >
    > Poniekad tak jest, sila jest pierwotna, moment juz troche wtorny, a moc
    > jeszcze bardziej wtorna ... ale skutek taki, ze samochody podobnej masy
    > z silnikami 100KM przyspieszaja podobnie, a z momentem 150Nm to juz
    > roznie moze byc.

    No niezupełnie. W dieslu (automat) w momencie zmiany biegu, większa
    bezwładność silnika powoduje "dopalenie-uzysk mocy z bezwładności" gdzie
    działa sprzęgło (ślizg) i ta właśnie moc różni się od benzyny, która tej
    bezwładności nie posiada a zmiana biegu "dusi" silnik w benzynie, który
    musi się rozkręcić często do obrotów 2x takich jak w dieslu, żeby
    "dogonić" moment...a czas leci. Jeśli kierowca benzyny (manual)
    wykorzysta do maxa (tuż przed odcięciem) przełożenie to może być szybszy
    niż diesel (sztuka ścigania)...(sorry za prymitywne objasnienie ale nie
    będę tutaj matematykował :) Problemem jedynie jest to, jak szybko
    benzyna uzyskuje obr/moment w stosunku do diesla. Jeśli ten czas wygrywa
    benzyna, to będzie szybsza (w porównaniu konstrukcyjnym podobnych
    silników/moc). W automacie (oba przypadki) to raczej kwestia różnic w
    konstrukcjach skrzyni i działania turbosprężarki w dieslu.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: