-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
<pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl> <pp5lel$mlf$1@node1.news.atman.pl>
<pp7b5r$4r3$1@node2.news.atman.pl> <pp7ueq$mgd$1@node2.news.atman.pl>
<ppf65d$utr$1@node1.news.atman.pl>
<5bbb2188$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Mon, 8 Oct 2018 14:25:53 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5bbb2188$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 34
Message-ID: <5bbb4cf5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
X-Trace: 1539001589 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 499 213.238.88.44:57171
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641115
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-08 o 11:20, J.F. pisze:
>>>> co się dziwisz, jak on ma 700 Nm w szerokim zakresie (od 1200
>>>> obr./min). Jeszcze raz się powtórzę, że przyspiesza się momentem, a
>>>> nie mocą...
>>
>>> Czyli mówisz coś dokładnie odwrotnego niż Tomek... ehhh
>>
>> nie odwrotnie, bo to są wielkości powiązane wprost ze sobą. Ja uważam,
>> że z racji działania silnika (wybuch->tłok->siła na ramieniu
>> korbowodu) to moment jest podstawową jednostką, a moc pochodną.
>
> Poniekad tak jest, sila jest pierwotna, moment juz troche wtorny, a moc
> jeszcze bardziej wtorna ... ale skutek taki, ze samochody podobnej masy
> z silnikami 100KM przyspieszaja podobnie, a z momentem 150Nm to juz
> roznie moze byc.
No niezupełnie. W dieslu (automat) w momencie zmiany biegu, większa
bezwładność silnika powoduje "dopalenie-uzysk mocy z bezwładności" gdzie
działa sprzęgło (ślizg) i ta właśnie moc różni się od benzyny, która tej
bezwładności nie posiada a zmiana biegu "dusi" silnik w benzynie, który
musi się rozkręcić często do obrotów 2x takich jak w dieslu, żeby
"dogonić" moment...a czas leci. Jeśli kierowca benzyny (manual)
wykorzysta do maxa (tuż przed odcięciem) przełożenie to może być szybszy
niż diesel (sztuka ścigania)...(sorry za prymitywne objasnienie ale nie
będę tutaj matematykował :) Problemem jedynie jest to, jak szybko
benzyna uzyskuje obr/moment w stosunku do diesla. Jeśli ten czas wygrywa
benzyna, to będzie szybsza (w porównaniu konstrukcyjnym podobnych
silników/moc). W automacie (oba przypadki) to raczej kwestia różnic w
konstrukcjach skrzyni i działania turbosprężarki w dieslu.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.18 21:47 PiteR
- 09.10.18 00:42 LordBluzg(R)
- 09.10.18 09:10 ks
- 09.10.18 19:06 Tomasz Pyra
- 09.10.18 19:55 Tomasz Pyra
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i