eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Mon, 8 Oct 2018 10:57:06 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <ppf65d$utr$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl> <pp5lel$mlf$1@node1.news.atman.pl>
    <pp7b5r$4r3$1@node2.news.atman.pl> <pp7ueq$mgd$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538989037 31675 94.124.6.200 (8 Oct 2018 08:57:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Oct 2018 08:57:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <pp7ueq$mgd$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181007-4, 2018-10-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641108
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018.10.05 o 17:02, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-10-05 o 11:33, ks pisze:
    >
    >> co się dziwisz, jak on ma 700 Nm w szerokim zakresie (od 1200 obr./min).
    >> Jeszcze raz się powtórzę, że  przyspiesza się momentem, a nie mocą...
    >
    > Czyli mówisz coś dokładnie odwrotnego niż Tomek... ehhh
    >
    >
    nie odwrotnie, bo to są wielkości powiązane wprost ze sobą. Ja uważam, że z
    racji działania silnika (wybuch->tłok->siła na ramieniu korbowodu) to moment
    jest podstawową jednostką, a moc pochodną. Pomyśl tak, że skoro moc = obroty *
    moment, to jak ruszasz z miejsca, to masz wrzucony 1 bieg i rozpędzasz się przez
    wzrost obrotów silnika. Jak masz zadane obroty, np 1000, to moc w tym momencie
    ma wartość zależną od momentu. Więc moc większą dla konkretnych obrotów (nie max
    obrotów, tylko dla tych konkretnych), będzie miał ten pojazd, który ma większy
    moment w tym miejscu. Gdyby były dwa identyczne samochody z różnym tylko
    momentem obrotowym, to szybciej by się rozpędzał ten z większym (oczywiście
    jeśli pozostałe przełożenia były by takie same, bo realnie nie są, bo producent
    dostosuje je do optymalnego wykorzystania momentu). Dwa silniki w tej samej
    technologii będą mieś obroty max podobne, więc moc max wyjdzie większa dla tego
    z większym momentem i oczywiście w folderku reklamowym będzie auto miało wiekszą
    moc i każdy będzie wiedział, że jest szybsze :) Ale jak się porówna disela z
    benzyna, to diesel ma z natury większy moment a obroty max mniejsze, więc ma na
    papierze mniejszą moc max, ale jak ma moc podobna do benzyny, to właściwie to
    jest mocniejszy do tych 4500obr +-1,5 raza. Więc jak pokombinujesz z
    przełożeniami po drodze od silnika na koła, to juz nie jest tak prosto. Np jak
    połączysz 9 biegowy automat z diselem i porównasz do 5 biegowego manuala z
    benzyną, to może się okazać, że w zakresie 0-200km/h cały czas diesel ma np 10%
    wiekszy moment obrotowy na kołach (po tych wszystkich przełożeniach, które są po
    drodze), i w rezultacie będzie szybciej się rozpędzał.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: