eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO bateriachRe: O bateriach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O bateriach
    Date: Fri, 7 Jan 2022 23:37:28 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <srafbc$8t3$1@news.icm.edu.pl>
    References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
    <sr8slp$lca$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 7 Jan 2022 22:37:32 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="9123"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <sr8slp$lca$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700486
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.01.2022 o 09:12, ToMasz pisze:
    > W dniu 06.01.2022 o 20:32, Myjk pisze:
    >> Thu, 6 Jan 2022 13:13:14 +0000, K
    >>
    >>> Troche zal, ze tak wolno idzie to do przodu ale zostalo jeszcze 13 lat.
    >>
    >> Żal to jest tych ostatnich 100 lat kiedy to koncerny naftowe i
    >> samochodowe
    >> postanowiły truć ludzi ołowiem i olejem aby ICE mogły startować do
    >> ówczesnych EV. Gdybye nie to, pewnie już dawno byśmy robili ze 2000km na
    >> ładowaniu i mieli znacznie lepiej rozwiniętą sieć elektryczną (i nie
    >> mówię
    >> o tej czysto samochodowej) a nie taką padakę jak obecnie.
    >>
    > nie można zaprzeczyć, że gdyby od 100 lat, pakowano pieniądze w badania
    > akumulatorów, to byłyby lepsze. ale nie można mieć takiej pewności.

    Kiedy właśnie to jest pewne. Nie jest tylko pewne, że samochody
    elektryczne rozwinęłyby się lepiej niż spalinowe.

    > natomiast MAMY 100% pewność, że największe "oszczędności" dla
    > środowiska, przynosi "rozproszenie" wysiłków na każdego członka
    > społeczeństwa. tak jak oszczędzanie wody, segregacja śmieci, rezygnacja
    > z ogrzewania paliwami kopalnymi, nakładanie na siebie dobrowolnych kar
    > za emisję co2.

    E tam. Ludzie nie powinni indywidualnie zajmować się segregacją śmieci
    bo to segregowanie jest obciążające całkiem podobnie do samochodów
    elektrycznych, że trzeba windą częściej jeździć tudzież kubły produkować
    i odstawiać jakąś amatorszczyznę, gdy to wszystko może robić system z
    dużo mniejszym obciążeniem i finalnym zyskiem. Amatorsko z powodzeniem
    to można sobie co najwyżej kompostować bo z tego jest pożytek. Ale to
    jest jakiś mały procent bo nawet jak gospodarstw indywidualnych jest 50%
    to tylko mała część zajmuje się uprawą.

    > idąc tym tropem, można stwierdzić, że w dziedzinie
    > samochodów dużym krokiem naprzód, osiągalnym DZISIAJ, będzie redukcja
    > masy aut elektrycznych. Tak aby auta miejskie były małe (wiem niektóre
    > są) i miały zasięg dostosowany do potrzeb, np 30km (albo szybko
    > dokładalne akumulatory. Czemu sie zasięgu czepiam? Bo akumulatory są
    > ciężkie, albo stosunkowo ciężkie i pieruńsko drogie.
    > Tak więc brak dobrych tanich akumulatorów, nie jest spiskiem wieklich
    > mocarstw, tylko efektem naszych upodobań.

    Ale duży zasięg i duże akumulatory są wolnym wyborem ludzi. Nie
    przekonasz ich tak łatwo do kupowania pojazdów o małych zasięgach bo
    częste ładowania uciążliwością jest. Musiałbyś mieć ładowarkę, w pewnym
    uproszczeniu, na każdym miejscu gdzie parkujesz. To jest realizowalne
    tylko w teorii. No i w systemach carsharingowych. Ludzie nie chcą takich
    samochodów kupować, ale jeździć może by jeździli gdyby było tanio i/lub
    nie byłoby innej możliwości. Widzisz, znowu system a nie indywidualnie.
    I to tylko w centrum miast. Poza miastami musisz sobie sam taki system
    zorganizować. No i dlatego właśnie ludzie mają własne samochody, że
    zwykle nie mieszkają w centrach.

    > ToMasz
    >
    > PS o ile jeszcze nie wiecie, ciężko jest znaleźć akumulator, którego
    > cena byłaby wyraźnie niższa, niż energia którą akumulator w ciągu całego
    > życia moze oddać.

    Przecież walka jest tylko o "taniej" a nie za darmo. I do tego mowa o
    ekologii, która jest kosztem a nie "najtaniej".

    > nawet jeżeli dostanie energię za darmo. To w zasadzie
    > powinno być zajebistym kopem rozwojowym dla tramwajów i pociągów
    > (trolejbusów). gdzieś te 3 ostatnie srodki transportu powiększają swoje
    > zasięgi? nie słyszałem.
    >

    Przecież druty mają.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: