-
61. Data: 2016-11-23 12:49:27
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Nov 2016 12:15:39 +0100, w
<58357a5e$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
napisał(-a):
> Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma.
Niewielkie znaczenia, bo u nas i tak trzeba wzmacniać grunt z powodu
przemarzania. W Chorwacji (w ogołe na południu) nie mają z tym problemu.
> I zapewniam, że budowa tuneli z całą
> infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
> T.
To bardzo mylnie zapewniasz.
Budowa tuneli jest całkiem tania w Hiszpanii czy Chorwacji. Lita skała, która
jest od razu stabilna po wydrążeniu tunelu. U nas całą konstrukcję trzeba
wzmacniać.
-
62. Data: 2016-11-23 12:57:08
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
PS.
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/898631,Dlacze
go-polskie-autostrady-sa-drozsze-od-niemieckich
-
63. Data: 2016-11-23 13:57:35
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-11-23 o 12:49, r...@k...pl pisze:
> Wed, 23 Nov 2016 12:15:39 +0100, w
> <58357a5e$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
> napisał(-a):
>
>> Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma.
>
> Niewielkie znaczenia, bo u nas i tak trzeba wzmacniać grunt z powodu
> przemarzania. W Chorwacji (w ogołe na południu) nie mają z tym problemu.
>
>> I zapewniam, że budowa tuneli z całą
>> infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
>> T.
>
> To bardzo mylnie zapewniasz.
> Budowa tuneli jest całkiem tania w Hiszpanii czy Chorwacji. Lita skała, która
> jest od razu stabilna po wydrążeniu tunelu. U nas całą konstrukcję trzeba
> wzmacniać.
>
Ale tu nie chodzi tylko o budowę, ale także o infrastrukturę takich
tuneli. Oświetlenie, wentylacja, drogi ewakuacyjne, nadzór. I jednak
nadal mam wrażenie (i częściowo - wiedzę), że budowa drogi w szczerym
polu jest znacznie tańsza od kucia tuneli. I nie rozumiem, jak była
wzmacniana konstrukcja na budowie S8 między Trasą AK a Konotopą. W
jednym miejscu jest w wykopie, który im trochę podmyło, bo zje...no
izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.
T.
-
64. Data: 2016-11-23 15:35:53
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Nov 2016 13:57:35 +0100, w
<58359241$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
napisał(-a):
> Ale tu nie chodzi tylko o budowę, ale także o infrastrukturę takich
> tuneli. Oświetlenie, wentylacja, drogi ewakuacyjne, nadzór. I jednak
> nadal mam wrażenie (i częściowo - wiedzę), że budowa drogi w szczerym
> polu jest znacznie tańsza od kucia tuneli. I nie rozumiem, jak była
> wzmacniana konstrukcja na budowie S8 między Trasą AK a Konotopą. W
> jednym miejscu jest w wykopie, który im trochę podmyło, bo zje...no
> izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
> rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.
W Holandii średni koszt budowy 1km autostrady to 50 milionów. Euro.
Nawet krótkie odcinki wymagające palowania nieźle podrażają inwestycję.
-
65. Data: 2016-11-23 18:41:53
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .11.2016 o 12:15 T. <k...@i...pl> pisze:
> A ta straszna ilość obiektów inżynieryjnych to 9 wiaduktów, w tym 1
> węzeł wielopoziomowy, 5 wiaduktów dużych i reszta to małe przejazdy nad
> jezdnią (ul. Księcia Janusza, Szeligowska i Sochaczewska).
> Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma. I zapewniam, że budowa tuneli z całą
> infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
Dokładnie potwierdzasz to co miałem na myśli - ile ma cała obwodnica? z
50km?.
Jak masz na takim krótkim odcinku takie zagęszczenie wiaduktów i innych
betonów to Ci średnia na km wzrasta drastycznie.
U nas trzeba dodatkowo głęboko wymieniać grunt, na południu tego nie
robią. Tunel w litej skale wcale nie wychodzi drożej (zazwyczaj taniej),
dodatkowo masz na miejscu kruszywo na podbudowę i konstrukcje betonowe.
Widziałem w Hiszpanii jak wielki kombajn pracował przy budowie autostrad.
Frezował skałę (równali teren) - urobek z tej maszyny taśmociągiem był
transportowany na hałdę i drugą odnogą na inną maszynę, która pewnie
robiła z tego różne frakcje kruszywa. U nas wywozisz hektary ziemi i w to
miejsce musisz tyle samo przywieźć kruszywa.
Cena mocno zależy od warunków lokalnych:
"Autorzy raportu zwracają uwagę, że cena budowy 1 km tej samej autostrady
może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1 Maciejów - Sośnica
to ok. 182,3 mln zł, a Piątek - Stryków zaledwie 27,1 mln zł."
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/polskie-autostrady-nie
-najdrozsze-w-europie,643114.html
Wystarczy dobrać odpowiednie odcinki do liczenia średniej i można
udowodnić wszystko.
TG
-
66. Data: 2016-11-23 19:55:30
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
W dniu .11.2016 o 12:15 T. <k...@i...pl> pisze:
>> Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma. I zapewniam, że budowa tuneli z
>> całą infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
>Dokładnie potwierdzasz to co miałem na myśli - ile ma cała obwodnica?
>z 50km?.
>Jak masz na takim krótkim odcinku takie zagęszczenie wiaduktów i
>innych betonów to Ci średnia na km wzrasta drastycznie.
>U nas trzeba dodatkowo głęboko wymieniać grunt, na południu tego nie
>robią. Tunel w litej skale wcale nie wychodzi drożej (zazwyczaj
>taniej), dodatkowo masz na miejscu kruszywo na podbudowę i
>konstrukcje betonowe.
Hm,
https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
$113M/24km
Jesli to nie pomylka w kwocie to mamy 4.7mln$ /km
https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8mlafjord_Tunnel
487mln NOK = ~57mln $ za 8 km
https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel
drugi tunel ma kosztowac 3 mld CHF ... za 17km
https://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel
4.6mld GBP za 50 km ... a to co prawda podwojny, ale waski tunel.
https://en.wikipedia.org/wiki/SMART_Tunnel
$514M / ... 10 km czy tylko 4 ?
>Widziałem w Hiszpanii jak wielki kombajn pracował przy budowie
>autostrad. Frezował skałę (równali teren) - urobek z tej maszyny
>taśmociągiem był transportowany na hałdę i drugą odnogą na inną
>maszynę,
Tyle, ze w przypadku twardych skal jak granit czy bazalt, to nie
bardzo sobie wyobrazam taka frezarke.
>Cena mocno zależy od warunków lokalnych:
>"Autorzy raportu zwracają uwagę, że cena budowy 1 km tej samej
>autostrady może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1
>Maciejów - Sośnica to ok. 182,3 mln zł, a Piątek - Stryków zaledwie
>27,1 mln zł."
>http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/polskie-autostrady-ni
e-najdrozsze-w-europie,643114.html
Ale ile to km i jaka autostrada, bo jak sobie wezmiesz najbardziej
zurbanizowany odcinek, z kilkoma wiaduktami to co sie dziwic.
A z drugiej strony masz te norweskie ceny tuneli ... toz to tansze od
"zwyklej autostrady", o mostach nie wspominajac.
J.
-
67. Data: 2016-11-23 20:07:21
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Ale ile to km i jaka autostrada, bo jak sobie wezmiesz najbardziej
> zurbanizowany odcinek, z kilkoma wiaduktami to co sie dziwic.
> A z drugiej strony masz te norweskie ceny tuneli ... toz to tansze od
> "zwyklej autostrady", o mostach nie wspominajac.
a co jest w cenie? bo od tego trzeba zacząć.
Podawane ceny obejmują bardzo różne zakresy
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
68. Data: 2016-11-23 23:09:12
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-11-23 o 15:35, r...@k...pl pisze:
>> Ale tu nie chodzi tylko o budowę, ale także o infrastrukturę takich
>> tuneli. Oświetlenie, wentylacja, drogi ewakuacyjne, nadzór. I jednak
>> nadal mam wrażenie (i częściowo - wiedzę), że budowa drogi w szczerym
>> polu jest znacznie tańsza od kucia tuneli. I nie rozumiem, jak była
>> wzmacniana konstrukcja na budowie S8 między Trasą AK a Konotopą. W
>> jednym miejscu jest w wykopie, który im trochę podmyło, bo zje...no
>> izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
>> rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.
>
> W Holandii średni koszt budowy 1km autostrady to 50 milionów. Euro.
> Nawet krótkie odcinki wymagające palowania nieźle podrażają inwestycję.
>
To ile kilometrów autostrad w naszym kraju leży poniżej poziomu morza ?
I w odległości nie przekraczającej 50 kilometrów od tej dużej wody. :-)
Pozdrawiam
-
69. Data: 2016-11-24 00:11:18
Temat: Re: Nowych drog ... Unia bedzie trwać.
Od: "Rey48" <w...@w...pl>
Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości
news:582dc19c$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
> Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w ogóle,
> bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał.
Nie ma alternatywy dla Unii.
Unia bedzie trwać. Oczywiście, będzie ciągle reformowana.
W dobie globalizacji pojedyńcze małe państwa są skazane
na ekonomiczne pożarcie przez większych. Tylko w jedności siła.
-
70. Data: 2016-11-24 09:12:50
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Nov 2016 23:09:12 +0100, w <o15421$utd$1@node1.news.atman.pl>,
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):
> W dniu 2016-11-23 o 15:35, r...@k...pl pisze:
>
> >> Ale tu nie chodzi tylko o budowę, ale także o infrastrukturę takich
> >> tuneli. Oświetlenie, wentylacja, drogi ewakuacyjne, nadzór. I jednak
> >> nadal mam wrażenie (i częściowo - wiedzę), że budowa drogi w szczerym
> >> polu jest znacznie tańsza od kucia tuneli. I nie rozumiem, jak była
> >> wzmacniana konstrukcja na budowie S8 między Trasą AK a Konotopą. W
> >> jednym miejscu jest w wykopie, który im trochę podmyło, bo zje...no
> >> izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
> >> rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.
> >
> > W Holandii średni koszt budowy 1km autostrady to 50 milionów. Euro.
> > Nawet krótkie odcinki wymagające palowania nieźle podrażają inwestycję.
> >
> To ile kilometrów autostrad w naszym kraju leży poniżej poziomu morza ?
> I w odległości nie przekraczającej 50 kilometrów od tej dużej wody. :-)
Jakby leżały, to ceny mielibyśmy holenderskie.