-
51. Data: 2016-11-22 19:54:40
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
W dniu 2016-11-21 o 22:38, masti pisze:
>>>>>> 3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod
>>>>>> autostradę? - lita
>>>>>> skała czy mokradła?
>>>>>
>>>>> Droższego przygotowania wymaga droga w górach.
>>>
>>>> mówisz, że trudniej skruszyć trochę skały niż zasypać mokradła?
>>>
>>> Pisze że drożej.
>>> I nie tylko skruszyć, przed tym i po tym najczęściej trzeba
>>> wiadukty,
>>> poszerzane stoki i inne równie kosztowne prace.
>
>> a na bagnach nie?
>Na bagnach nie.
>Ani skał do kucia,
No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
zeby dobrze trzymal.
A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza
:-)
> ani poszerzanych stoków ani wiaduktów nad dolinami.
>Może przejedź się kiedyś to sam zobaczysz. :-)
A ile kosztowal most nad Rospuda ?
>>> A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po
>>> problemie.
>> a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?
>Bo tak w projekcie zaznaczyli.
No i piasek ma byc zgodny z norma, a nie byle jaki :-)
J.
-
52. Data: 2016-11-22 21:01:42
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Tue, 22 Nov 2016 19:54:40 +0100, J.F. napisał(a):
>> ani poszerzanych stoków ani wiaduktów nad dolinami.
>>Może przejedź się kiedyś to sam zobaczysz. :-)
>
> A ile kosztowal most nad Rospuda ?
>
>>>> A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po
>>>> problemie.
>>> a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?
>>Bo tak w projekcie zaznaczyli.
>
> No i piasek ma byc zgodny z norma, a nie byle jaki :-)
Nie wiem jak wyglądała budowa autostrad w okolicach Warszawy, ale zapraszam
na budowę S7 Gdańsk - Elbląg. Na dużym odcinku jezdnie będą posadowione na
palach. Najpierw wiercona jest dziura - circa 10 metrów głębokości, pół
metra średnicy. Potem do dziury wkładane jest zbrojenie, a na koniec
zalewane jest to zaprawą cementową. I tak co kilka metrów na odcinku
kilkudziesięciu kilometrów.
Już budowniczowie obwodnicy Lęborka wyobrażali sobie, że na takim płaskim
terenie wystarczy nasypać tłucznia, potem pisku, asfalt i droga gotowa!
Szkoda, że po miesiącu droga została zamknięta, bo zaczęła tonąć w grząskim
gruncie, na którym powstała.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
53. Data: 2016-11-22 22:01:56
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 22 Nov 2016 21:01:42 +0100, w
<1pjc3u7k6ymq5$.zfal6xf9dcp9$.dlg@40tude.net>, "P.B." <p...@w...pl>
napisał(-a):
> Nie wiem jak wyglądała budowa autostrad w okolicach Warszawy, ale zapraszam
> na budowę S7 Gdańsk - Elbląg. Na dużym odcinku jezdnie będą posadowione na
> palach. Najpierw wiercona jest dziura - circa 10 metrów głębokości, pół
> metra średnicy. Potem do dziury wkładane jest zbrojenie, a na koniec
> zalewane jest to zaprawą cementową. I tak co kilka metrów na odcinku
> kilkudziesięciu kilometrów.
> Już budowniczowie obwodnicy Lęborka wyobrażali sobie, że na takim płaskim
> terenie wystarczy nasypać tłucznia, potem pisku, asfalt i droga gotowa!
> Szkoda, że po miesiącu droga została zamknięta, bo zaczęła tonąć w grząskim
> gruncie, na którym powstała.
Nie możesz tak pisać. To nie pasuje do teorii, że polskie autostrady są
wielokrotnie droższe od zachodnich.
A oprócz tego prawa jest też taka, że np. w Niemczech masz teren już od dawna
przygotowany i wyznaczony (nawet za Adolfa), teren państwowy, żadnego
uzbrojenia, które może przeszkadzać -- wszystko zaprojektowane. Tylko wejść i
budować.
A u nas to budowanie to najmniej czasu z tego wszystkiego zajmuje.
-
54. Data: 2016-11-23 08:55:50
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 22.11.2016 o 19:54 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia, zeby
> dobrze trzymal.
> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)
Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
55. Data: 2016-11-23 11:01:15
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:
>> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
>> zeby dobrze trzymal.
>> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)
>
> Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
>
I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.
Pozdrawiam
-
56. Data: 2016-11-23 11:08:24
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sadzisz ze takie anomalie wymagajace slupow wystepuja tylko w Polsce? Gdzies indziej
tez robia slupy i wychodzi taniej.
-
57. Data: 2016-11-23 11:45:04
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o13pd5$r5g$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:
>>> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego
>>> tlucznia,
>>> zeby dobrze trzymal.
>>> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet
>>> wieksza :-)
>
>> Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
>
>I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.
No jak to co - przeciez od poczatku bylo powiedziane, ze slowenskie
autostrady wyszly taniej :-)
A tak na pierwszy rzut oka ... trzeba w kamieniolomie otwory
nawiercic, kawal sciany odstrzelic, ona upadajac sama sie potlucze,
ale pewnie i tak dalej trzeba bedzie odpowiednia maszyna potluc na
mniejsze kawalki.
Tylko ze kamieniolomy robia to masowo i dosc tanio, takiej maszyny
drogowej ktora by zbocze wyrownywala to nie widzialem, ale moze jest.
Kwestia jeszcze z czego te gory - jedne skaly obrabia sie dosc latwo,
inne sa mocne.
Ale jesli takie mocne, to znow - wiercimy i dynamitem, a raczej
saletra :-)
J.
-
58. Data: 2016-11-23 11:49:27
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Nov 2016 11:01:15 +0100, w <o13pd5$r5g$2@node2.news.atman.pl>,
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):
> W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:
>
> >> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
> >> zeby dobrze trzymal.
> >> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)
> >
> > Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
> >
> I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.
I te wredne zachodnie (no i polskie też) firmy na pewno uprawiają jakąś zmowę
cenową, nikt nie chce wygrać "drogiego" przetargu w PL, wolą po taniości
budować w Niemczech.
-
59. Data: 2016-11-23 12:14:26
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: masti <g...@t...hell>
Zenek Kapelinder wrote:
> Sadzisz ze takie anomalie wymagajace slupow wystepuja tylko w Polsce? Gdzies
indziej tez robia slupy i wychodzi taniej.
a wykażesz, że taniej? czymś innym niż artykułami z Fucktu?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
60. Data: 2016-11-23 12:15:39
Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-11-18 o 22:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .11.2016 o 09:41 T. <k...@i...pl> pisze:
>
>
>> Mamy kilkaset km autostrad, czasem wielokrotnie przepłaconych (odcinek
>> S8 w Warszawie droższy niż w górzystej Chorwacji) no i bilion zł długu...
>
> Zastanów się chwilę:
> 1. co jest tańsze - grunt "w chorwackich górach" - czy grunt na
> przedmieściach w stolicy
> 2. ile na tej przysłowiowej "chorwackiej autostradzie" jest obiektów
> inżynieryjnych a ile masz na S8
> 3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod autostradę? - lita
> skała czy mokradła?
>
> TG
Nie pisałem o wykupie gruntów, ale o samej budowie. Swoją drogą grunt
pod trasę był wyznaczony jakieś 50 lat temu - był lasek na Kole, potem
ogródki działkowe, potem stara droga Dywizjonu 303, potem przecięcia z
Lazurową i Górczewską - same pola. Prawdopodobnie od dawna był to grunt
należący w większości do gminy.
Wybudowano kilka wiaduktów i to wszystko. Zapewne przekładano
instalację, ale tylko na ok. 1/4 trasy. A poza tym trasa jest w polu -
począwszy od Warszawskiej aż do węzła Konotopa.
A ta straszna ilość obiektów inżynieryjnych to 9 wiaduktów, w tym 1
węzeł wielopoziomowy, 5 wiaduktów dużych i reszta to małe przejazdy nad
jezdnią (ul. Księcia Janusza, Szeligowska i Sochaczewska).
Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma. I zapewniam, że budowa tuneli z całą
infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
T.