  • Data: 2010-06-24 11:00:54
    Temat: Re: Nowy zasilacz
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-06-2010 o 17:17 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

    > Do zachowania wstecznej kompatybilności? Warto pamiętać że wtyczka molex
    > to wynalazek z połowy ubiegłego wieku ;)

    No nie wiem skąd macie takie informacje. Wystarczy wziąć taki dysk do ręki
    i poczytać tabliczkę. Przykładowa Barracuda 500GB: +5V 0,72A, +12V 0,52A.
    Jeżeli linia 12V nie byłaby używana nie miałaby obciążenia. Budowa dysków
    również nie zmieniła się zbytnio od połowy ubiegłego wieku :)
    Nie widzę również sensu stosowania w napędach przetwornic czy specjalnych
    stabilizatorów.
    Norma ATX natomiast zmienia się, a jednak odchylenia napięć dalej wynoszą
    max 5%. W teraźniejszych komputerach używanymi napięciami są: +12V
    (napędy, procesor, grafika, wentylatory), +5V (już chyba tylko napędy)
    i 3,3 (zdaje się do pamięci, płyty i PCI).
    Stabilizatory przecież, również mają swoje ograniczenia i mogą się
    uszkodzić przy zbyt dużym napięciu.
    Tak, że nie jestem taki przekonany czy napięcie powyżej tych 5% na 12V nie
    poniesie za sobą przykrych konsekwencji.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail