    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nowy telefon
    Date: Sun, 31 Oct 2010 14:37:37 +0100

    Dnia 31-10-2010 o 13:52:54 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Windows Embedded NIGDY nie występuje razem z Windows Mobile.
    > Proszę, przeczytaj coś, COKOLWIEK, zanim zaczniesz pisać takie brednie.
    > Uzyj Google, Wikipedi, COKOLWIEK. Bo póki co, to tylko wstyd i żenada.

    Ależ proszę.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_CE :

    Windows CE (also known officially as Windows Embedded Compact or Windows
    Embedded CE post version 6.0 [3][4], and sometimes abbreviated WinCE) (...)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile :

    Windows Mobile is a mobile operating system developed by Microsoft that
    was for use in smartphones and mobile devices, but is being phased out to
    specialized markets.[2]

    The current version is called "Windows Mobile 6.5". It is based on the
    Windows CE 5.2 kernel (...)

    > Nie, znów nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, ale wydajesz sądy -
    > co jest żenujące. Znów.

    Co żenującego jest w stwierdzeniu, że używanie komórki z Windowsem Vistą
    wraz z oprogramowaniem do obsługi telefonu byłoby mniej wygodne od
    używania komórki z dedykowanym systemem?

    > Te programy SĄ dodatkowe. Wystarczy porównać różne implementacje różnych
    > systemów. Dialer wygląda inaczej u HTC, inaczej u Asusa, inaczej u
    > SonyEricsson, inaczej u Samsunga. Bo to są DODATKOWE programy w systemie,
    > który producenci OEM sobie zmieniają albo piszą swoje.

    Po raz kolejny zwracam Ci uwagę, że patrzysz na sprawę z punktu widzenia
    architektury systemu, a nie jego użytkowości. Trzeci raz już próbuję Ci to
    wytłumaczyć. Nie ma żadnego sensu, żebyśmy prowadzili dyskusję w sytuacji,
    gdy obaj patrzymy na sprawę z różnych perspektyw. Czym innym jest dla mnie
    ekran wprowadzania numeru telefony będący programem "Phone.exe" odpalanym
    wewnętrznie przez powłokę (którego, na dobrą sprawę, może w ogóle nie
    być), a czym innym powłoka z pulpitem, w którym można wprowadzać numer
    telefonu (np. Symbian S60). Z punktu widzenia architektury mogą to być
    takie same, albo podobne rozwiązania, z punktu widzenia użytkowania
    urządzenia - nie.

    > Series40 nie ma możliwości rozszerzania. Poczytaj wyżej o żenadzie,
    > naprawdę proszę, bo ręce opadają.

    Po raz kolejny patrzysz na sprawę z punktu widzenia architektury.
    Zainstalowanie słownika napisanego w Javie na urządzeniu z Series 40
    rozszerza jego funkcjonalność o słownik, którego wcześniej nie miało. Nie
    ma kompletnie żadnego znaczenia, że pracuje on na wirtualnej maszynie, na
    niezmienionym systemie.

    > Co jest powszechnie uznawane za wadę, również przez programistów.
    > Na dowolnym systemie. Nie darmo już od pewnego czasu z Linuxów zniknęła
    > całkowicie możliwość pracy jako root, można tylko z poziomu użytkownika
    > uruchamiać polecenia z prawami roota, ale pracujesz jako zwykły
    > użytkownik.
    > Każdy jeden elementarz linuxowy powie ci, że praca z pełnymi prawami
    > roota
    > jest głupotą.
    > W szczególności jeżeli chodzi o statystycznego użytkownika.

    Ale co z tego - skoro możesz z poziomu użytkownika wywołać polecenie rm
    -rf / z uprawnieniami roota, to nadal masz pełną kontrolę nad systemem -
    jeśli tylko tego chcesz. W Windows 7 katalogi systemowe są zabezpieczone
    przed Twoją ingerencją, co nie zmienia faktu, że z poziomu administratora
    lub użytkownika z uprawnieniami administracyjnymi możesz te zabezpieczenia
    pozdejmować.

    Jeśli jesteś szarym userem, to nie uda Ci się łatwo namieszać w systemie.
    Jeśli jesteś poweruserem, to masz świadomość, co robisz grzebiąc
    bezpośrednio w systemie. Nie zauważyłeś przypadkiem, że każda próba
    zamknięcia jakiegoś systemu na ingerencję użytkownika kończyła się zawsze
    pojawieniem się w Internecie narzędzi do zdejmowania takich zabezpieczeń?

    > Na koniec - znienawidzony przez ciebie Android pozwala na to co chcesz,
    > bez hakowania. Zarejestruj się u Google jako developer, kup sobie
    > developerski
    > telefon, będziesz mieć nad nim pełną kontrolę, ouf of the box.

    Człowieku, czy Ty czytasz w ogóle to, co piszę? Tego "znienawidzonego"
    Androida uznałem w pierwszym poście za pierwszą po Symbianie alternatywę
    dla systemu komórki, którą chcę kupić. Post później podałem informację, że
    Google wydało środowisko programistyczne, w którym można poskładać
    aplikację "z klocków".

    > Poziomu dyskusji owszem, ubolewam jednak, że na poziomie argumentów które
    > widzę i ręce mi opadają.

    Bo uparcie, uparcie ściągasz dyskusję do tematyki architektury systemów
    operacyjnych urządzeń mobilnych, gdy mnie cały czas chodzi o punkt
    widzenia użytkownika.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !