  • 71. Data: 2013-07-28 14:43:50
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Sun, 28 Jul 2013 14:20:23 +0200, Chocobo wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > albo "jak po zalogowaniu się trzeba poczekać 5 minut potem
    >
    > Jak instalujesz Vistę, na Pentium3 z 1gb ram, to może tak być. U mnie
    > system jest gotowy w około minutę. Zainstalowanie na takim sprzęcie
    > nowego ubuntu z unity i wodotryskami raczej nic nie zmieni.

    Spróbuj najpierw zainstalować, potem pogadamy.

    --
    Edek

  • 72. Data: 2013-07-28 14:43:54
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 13:57, Edek pisze:

    > Mając dysk 128 GB zostawiłeś 10 GB na system i jeszcze swap? Jak Ciebie
    > traktować poważnie?

    Ubuntu z zainstalowanymi przeglądarkami, programami multimedialnymi,
    komunikacyjnymi i biurowymi, nie zajmuje więcej niż 5 GB.
    Jeżeli dane składuje się na partycji ntfs (aby były dostępne również
    dla Windowsa), nie ma sensu przydzielać większej partycji.
    Kwestia swapu - nigdy nie przydzielałem osobnej partycji w przypadku
    nowych dystrybucji i gdy komputer ma co najmniej 2 GB pamięci.

    --
    rry

  • 73. Data: 2013-07-28 14:46:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-28 14:32, Użytkownik Chocobo napisał:

    > A już pomijając, że sprytnie zignorowałeś konkretne argumenty, to nagle
    > się okazuje, że użytkownik który chce mieć linuxa, powinien być
    > ogarnięty na tyle by wiedzieć, jakiego typu partycje są mu potrzebne, że
    > jest coś takiego jak swap. I, że musi go używać i tracić cenne gigabajty
    > danych które kupił z myślą o przeznaczeniu ich na zdjęcia :)

    Nie przeinaczaj faktów, nie "użytkownik który chce mieć linuxa"
    tylko użytkownik który chce mieć na dysku dwa systemy.
    Jeśli sam tej różnicy nie dostrzegłeś to może odpuść dyskusję
    na grupie.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2013-07-28 14:47:49
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-07-28 14:43, Edek pisze:

    > Spróbuj najpierw zainstalować, potem pogadamy.

    No właśnie z tą instalacją to same problemy :)

    Marcin

  • 75. Data: 2013-07-28 14:56:11
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 14:47, Chocobo pisze:

    > No właśnie z tą instalacją to same problemy :)

    Zawsze możesz zainstalować na plikopartycji
    przy pomocy Wubi. ;-)

    --
    rry

  • 76. Data: 2013-07-28 14:56:28
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-07-28 14:46, RadoslawF pisze:

    > Nie przeinaczaj faktów, nie "użytkownik który chce mieć linuxa"
    > tylko użytkownik który chce mieć na dysku dwa systemy.

    Faktem jest, że nikt nie pozbędzie się windowsa i nie zainstaluje linuxa
    ot tak. I większość wpierw chce zainstalować obok.

    > Jeśli sam tej różnicy nie dostrzegłeś to może odpuść dyskusję
    > na grupie.

    Rozumiem, że tak wygląda ta wspaniała społeczność linuxowa która aż rwie
    się do pomocy? Już druga osoba zaczyna być niemiła, żeby nie powiedzieć
    obraża mnie, ponieważ nie radzę sobie z instalacją systemu. Żadnej
    merytorycznej podpowiedzi tylko same docinki.
    Ale pewnie, łatwiej jest zwalić winę na monopol MS, a nie na lipny
    system i bezużyteczne środowisko użytkowników.
    Właśnie dlatego ten system nie przekroczył i zapewne nie przekroczy 2%
    udziałów.
    Z mojej strony to chyba EOT, po raz kolejny spróbowałem, po raz kolejny
    nie wyszło, po raz kolejny nikt nic sensownego nie doradził, ani nie
    wytłumaczył. Dyskusje na ten temat po prostu są bezsensowne.

    Marcin

  • 77. Data: 2013-07-28 15:22:59
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-07-28 14:56, RR pisze:
    > Zawsze możesz zainstalować na plikopartycji
    > przy pomocy Wubi. ;-)

    Z win8 i UEFI to chyba nie działa.

    Marcin

  • 78. Data: 2013-07-28 15:51:07
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 15:22, Chocobo pisze:

    > Z win8 i UEFI to chyba nie działa.

    Zapomniałem o UEFI... No to kiszka.

    --
    rry

  • 79. Data: 2013-07-28 16:18:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-28 14:56, Użytkownik Chocobo napisał:

    > Faktem jest, że nikt nie pozbędzie się windowsa i nie zainstaluje linuxa
    > ot tak. I większość wpierw chce zainstalować obok.

    Co nie tłumaczy tego że wyraziłeś się na tyle nieprecyzyjnie
    że uznałem to za tendencyjne kłamstwo.

> [...]
    > obraża mnie, ponieważ nie radzę sobie z instalacją systemu. Żadnej
    > merytorycznej podpowiedzi tylko same docinki.

    A na jakim forum czy grupie linuxowej pytałeś ?

> [...]
    > nie wyszło, po raz kolejny nikt nic sensownego nie doradził, ani nie
    > wytłumaczył. Dyskusje na ten temat po prostu są bezsensowne.

    Jak ktoś jest idiotą i liczy na poradę w sprawie oprogramowania
    na grupie sprzętowej to faktycznie nie powinien dotykać się linuxa.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2013-07-28 16:30:38
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-07-28 16:18, RadoslawF pisze:
    > Co nie tłumaczy tego że wyraziłeś się na tyle nieprecyzyjnie
    > że uznałem to za tendencyjne kłamstwo.

    Aha

    > A na jakim forum czy grupie linuxowej pytałeś ?

    Tutaj mam paru użytkowników. Mówisz, że tam są milsi?

    > Jak ktoś jest idiotą i liczy na poradę w sprawie oprogramowania
    > na grupie sprzętowej to faktycznie nie powinien dotykać się linuxa.

    Dyskusja zrobiła się OT już dawno. Jak ktoś i tak już pisze, a woli
    pisać obelgi zamiast czegoś sensownego to tylko o nim świadczy.

    Ciąg dalszy fotostory:
    Uruchomiłem live, żeby wyedytować grub. Do tego trzeba było użyć
    terminala, którego nigdzie w okolicy nie było. Trzeba było wyguglać jak
    to zrobić. Skopiowałem parę nic nie mówiących mi komend (i tak naprawdę
    nie opisanych), wybrałem dysk na którym ma się zainstalować (oczywiście
    nie główny) i poszło.
    Na starcie wybrałem dysk z Grubem jako pierwszy i pięknie. Jest, działa!
    Co prawda jakimś cudem mam dwie linijki z win8 (sda i sdb - oba
    uruchamiają ten sam system) ale nic to. Wybieram Ubuntu.
    Chwila oczekiwania i voila:
    http://prntscr.com/1i01xb

    Padłem ze śmiechu. I to mimo tego, że Live i instalator problemu nie
    miały :)

    Ktoś mi jeszcze powie, że to nie jest beta, do testowania dla maniaków?
    Dziękuję, do widzenia.
    Marcin