  • 21. Data: 2009-02-27 23:15:31
    Temat: Re: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

    >>> Chociaż to CCD, a nie CMOS.
    >>
    >> Ej masz coś do CCD?
    >
    > Może ma długie naświetlania? ;)

    To prawda, ale w takim normalnym użytkowaniu nie widzę wad, za to widzę
    zalety (brak bandingu, ładniejsze kolory). Szumowo CCD obecne raczej nie
    odbiega od CMOS-a (może z wyjątkiem D90).

  • 22. Data: 2009-02-27 23:19:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > To tak piąte przez dziesiąte co pamiętam. Teraz też podobno ze względu
    > na szumy przesiedli się wszyscy na CMOSy - Nikon, Olympus (ta matryca
    > Live MOS to jakaś modyfikacja CMOSa), Pentax z Samsungiem też mają
    > swojego CMOSa, Sony też część aparatów przerzucił na CMOS, nie wiem, jak
    > A700, ale A900 jest na CMOSie). Jakby tak ktoś mógł w żołnierskich
    > słowach powiedzieć gdzie CMOS a gdzie CCD ma obecnie przewagę, to byłbym
    > wdzięczny.

    CMOS u szumofobów, CCD w średnim formacie. Ja wolę patrzeć na to drugie :>

  • 23. Data: 2009-02-27 23:20:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze a...@g...torun.pl:

    > Celowa niszowość?

    Dokładnie, podobnie jak manualne Zeissy.
    Nie mówię że one są niewarte swojej ceny (bo są warte), ale brak AF to
    pozycjonowanie ich w kategorii "modne i klimamtyczne" jak Leiki.

  • 24. Data: 2009-02-27 23:55:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Hm... może mały flejm?
    > Albo zamiast tego niech będą składniki :)
    >
    > Mechanika.
    > Mechanika, której nie można skonstruować "jakoś się
    > zrobi a resztę skoryguje firmware".
    > Fizycznie ktoś to musi skorygować...
    >
    > Co dalej?

    No właśnie.
    Reid z Luminous Landscape miał podobne wątpliwości:
    "I have no idea what costs went into developing and producing this camera
    but $3000.00 is certainly a lot of money for a 6MP APS-C sensor camera that
    seems to share many of its components with the $600.00 Voigtlander Bessa R3A
    film camera."

    adam

  • 25. Data: 2009-02-28 10:28:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Z tego wynika, że żaden Canon nie jest amatorski.
    > :P

    Nawet canon pakuje w kompaktach ccd :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 26. Data: 2009-02-28 10:36:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > CMOS u szumofobów, CCD w średnim formacie. Ja wolę patrzeć na to drugie :>

    No właśnie. CCD w średnim formacie, czyli tam, gdzie nie liczą się
    oszczędności na jakości obrazu. Dlaczego nie CMOS?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 27. Data: 2009-02-28 10:58:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > No właśnie. CCD w średnim formacie, czyli tam, gdzie nie liczą się
    > oszczędności na jakości obrazu. Dlaczego nie CMOS?

    Bo na niskich ISO CCD zwykle nie szumi bardziej od CMOS (albo nawet szumi
    mniej). Przewaga w szumach widoczna jest dopiero na wyższych czułościach.

    Dobrze to widać w 4/3, gdzie nowe matryce mają używalne ISO1600, ale na
    niskich czułościach szumią bardziej od CCD. Tak jakby CMOS pozwalał uśrednić
    szum między czułościami.

    No i panuje pogląd, że CCD daje lepsze kolory i gładsze przejścia tonalne,
    ale to może być urban legend.