  • Data: 2009-02-28 10:58:39
    Temat: Re: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze "Paweł W.":

    > No właśnie. CCD w średnim formacie, czyli tam, gdzie nie liczą się
    > oszczędności na jakości obrazu. Dlaczego nie CMOS?

    Bo na niskich ISO CCD zwykle nie szumi bardziej od CMOS (albo nawet szumi
    mniej). Przewaga w szumach widoczna jest dopiero na wyższych czułościach.

    Dobrze to widać w 4/3, gdzie nowe matryce mają używalne ISO1600, ale na
    niskich czułościach szumią bardziej od CCD. Tak jakby CMOS pozwalał uśrednić
    szum między czułościami.

    No i panuje pogląd, że CCD daje lepsze kolory i gładsze przejścia tonalne,
    ale to może być urban legend.