  • 211. Data: 2011-01-11 14:00:01
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-11 11:13, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 11:06:41 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > jest. Ustawa nie daje delegacji do zadania takiego pytania.

    Jakaś ustawa zabrania postawienia takiego pytania?

    Jak Cie policja zatrzyma i zada standardowe pytanie "panie kierowco
    gdzie się tak śpieszymy" to możesz ich olać i odjechać, bo nie ma ustawy
    dającej delegację na zadanie takiego pytania?

    A.

  • 212. Data: 2011-01-11 14:08:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 14:00:01 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Jakaś ustawa zabrania postawienia takiego pytania?

    Mylisz pojęcia. urząd może tyle na ile mu ustawa pozwala. Osoba prywatna
    może tyle ile ustawa nie zabrania.

    > Jak Cie policja zatrzyma i zada standardowe pytanie "panie kierowco
    > gdzie się tak śpieszymy" to możesz ich olać

    tak

    > i odjechać,
    nie

    >bo nie ma ustawy
    > dającej delegację na zadanie takiego pytania?

    oczywiście.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 213. Data: 2011-01-11 14:10:48
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > No, i zakładając że pytający jest ustawowo uprawniony do pytania,
    > odpowiadasz (jeśli masz ochotę):
    >
    > "Świadom treści art. 78 ust. 4 [...], wskażę na żądanie osobę, której
    > *powierzyłem*
    > pojazd do kierowania lub użytkowania - gdy takie żądanie otrzymam.
    >
    > Jednakże, pytania takiego nie otrzymałem, a oświadczenie zawarte w
    > piśmie dotyczy osób
    > *faktycznie kierujących lub użytkujących* pojazd (a nie tych, którym
    > pojazd powierzyłem).
    > Odpowiedzi na takie pytania ustawa nie nakłada."
    >
    > :)

    Więc mogą tak:

    "Zgodnie z treścią art. 78 ust. 4 [...], jest Pan obowiązany wskazać
    komu powierzył pojazd do kierowania lub *użytkowania* w oznaczonym czasie.

    Na druku który Pan otrzymał należy wybrać przypadek 2, a następnie w
    punkcie nr. 2 wskazać osobę, której Pan powierzył samochód do
    użytkowania w oznaczonym czasie.

    W razie dodatkowych pytań związanych z odczytaniem druku służymy radą w
    godzinach 7-16 od pn. do pt. z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
    "

    Oczywiście mogą to olać i wysłać sprawę do sądu. A jak to wygląda w
    praktyce pokazywali ostatnio w TVN w jakimś tam programie. SM organizuje
    specjalne suto zakrapiane "szkolenia" dla odpowiednich osób, dzięki
    czemu wyroki zapadają szybciej.

    A.

  • 214. Data: 2011-01-11 14:15:26
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-11 14:08, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 14:00:01 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Mylisz pojęcia. urząd może tyle na ile mu ustawa pozwala. Osoba prywatna
    > może tyle ile ustawa nie zabrania.

    Ty mylisz pojęcia. Urząd może *wymagać* tyle na ile mu ustawa pozwala.
    Zadać dodatkowe pytanie mogą Ty nie musisz na nie odpowiadać.

    > tak

    > nie

    No zaraz, przecież zadanie jednego nie popartego paragrafami pytania,
    zwalnia ze wszystkiego, tak mniej więcej zrozumiałem to co piszesz.

    > oczywiście.

    To możesz odjechać, czy nie?

    A.

  • 215. Data: 2011-01-11 15:39:49
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-11 14:00, Arek pisze:

    > Jak Cie policja zatrzyma i zada standardowe pytanie "panie kierowco gdzie się tak
    śpieszymy" to możesz ich olać

    tak,

    > i odjechać

    nie.

    To chyba proste?

  • 216. Data: 2011-01-11 15:41:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-11 14:15, Arek pisze:

    > No zaraz, przecież zadanie jednego nie popartego paragrafami pytania, zwalnia ze
    wszystkiego,

    Owszem, jeśli owo "wszystko" sprowadza się właśnie do odpowiedzi na to pytanie.

  • 217. Data: 2011-01-11 15:48:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-11 14:10, Arek pisze:
    > Więc mogą tak:

    To rozumiem ciąg dalszy korespondencji?

> [...]
    >
    > Na druku który Pan otrzymał należy wybrać przypadek 2, a następnie w punkcie nr. 2
    wskazać osobę, której Pan powierzył samochód

    Innymi słowy proponują mi Państwo w pisać w miejscu nr 2 osobę, której
    powierzyłem pojazd, mimo że ten punkt dotyczy faktycznego użytkownika?

    Mam podstawy sądzić, że namawiają mnie Państwo do poświadczania nieprawdy.

  • 218. Data: 2011-01-11 15:49:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 14:15:26 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    to przeczytaj jeszcze raz

  • 219. Data: 2011-01-11 16:55:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > powierzyłem pojazd, mimo że ten punkt dotyczy faktycznego użytkownika?
    >
    > Mam podstawy sądzić, że namawiają mnie Państwo do poświadczania nieprawdy.

    Tak, proponujemy państwo zgodnie z treścią art. 78 [...], wskazać na
    otrzymanym druku osobę, której *powierzył* Pan pojazd.

    Odpowiadając na Pana niczym nie uzasadnione wątpliwości, ten punkt nie
    tyczy się faktycznego użytkownika, jeżeli wszystko zawiedzie proponujemy
    jeszcze raz przeczytać go na spokojnie. Aby to Panu ułatwić pozwalamy go
    sobie ponownie zacytować:

    "2. [] *użytkującą* pojazd o nr rej....., *którym* popełniono wykroczenie
    drogowe... "

    W przypadku dalszych pytań, służymy dalszymi konsultacjami z zakresu
    czytania ze zrozumieniem. Z wyrazami szacunku Straż Gminna Biały Bór.

    A.

  • 220. Data: 2011-01-11 17:30:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 16:55:27 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Tak, proponujemy państwo zgodnie z treścią art. 78 [...], wskazać na
    > otrzymanym druku osobę, której *powierzył* Pan pojazd.

    widziałeś taki druk? Bo na razie to konfabulujesz.