  • Data: 2010-12-29 00:41:42
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-28 10:14, WS pisze:

    > a reszta (19.1%) to dwujezdniowe nie ekspresowe i nie autostrady?
    >
    > WS
    >
    > PS. takie zestawienie nie ma wiekszego sensu - jesli juz to ilosc
    > wypadkow na km drogi, ilosc wyp. na 1000 samoch. na danej kategorii
    > drogi byloby lepsze
    >
    > mamy wg wiki autostrad ~900km, drog ekspresowych 600km ;)
    > powiatowych 127000, gminnych 260000 wiec statystyka musi byc taka jak
    > podales...

    Ilość kilometrów ma średnie znaczenie.
    Założę się że najwięcej to mamy dróg gruntowych, co wcale nie oznacza że
    na takich drogach miałoby być najwięcej wypadków.

    Widziałem kiedyś wyliczenie które zrobiono na potrzeby autostrady A1 na
    odcinku Świecie-Gdańsk.
    Wynikało z tego że po oddaniu autostrady sama ilość wypadków na niej
    jest na jakimś tam niewysokim poziomie, ale równolegle na starej
    jedynce, na równoległej drodze 91 liczba wypadków spadła ponad dwukrotnie.
    I dzięki autostradzie ogólnie znacznie zmalała liczba wypadów w ruchu na
    danym odcinku.

    I tu nie ma się co dziwić - na autostradzie w dużym stopniu są
    wyeliminowane najniebezpieczniejsze typy zderzeń, czyli boczne i czołowe.