  • Data: 2010-12-29 11:36:59
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Dec 2010 10:17:49 +0100, MarcinJM wrote:

    >Ale ja tez nie patrze na ograniczenia. Jade tak, zeby mi bylo komfortowo
    >a innym bezpiecznie, bez napinania sie. Srednia nie klamie.

    Srednia nie klamie. Wychodzi 75, ale to nie dlatego ze jak wolno 90 to
    tyle jade :-)

    >Tego nie wiem, nie chce mi sie wnikac. Nie sadze, zeby mial powod
    >naginac fakty, bo i po co?

    Moze mowil co mu sie wydaje, a nie spojrzal w statystyski, a moze z
    innego roku.

    Oficjalny policyjny raport za rok 2008 i 2009
    Art. 87 § 1 KW 16869 19143
    Art. 87 § 2 KW 8058 8735
    Art. 178a § 1 KK 80115 83524
    Art. 178a § 2 KK 63570 61922

    Par.1 dotyczy pojazdow mechanicznych a par 2 "inny pojazd".
    Z KW skazuje sie tych 0.2-0.5 promila, z KK tych powyzej 0.5.

    jak widac - 83 tysiace zostanie. Watpie zeby wsrod tych 19 tys wszyscy
    byli po jednym piwie i mieli ponizej 0.3 promila. Wiec raczej 10%.

    >Zreszta przyznal, ze niepodawanie przez media ilosci zatrzymanych
    >nietrzezwych i "nietrzezwych" bez podania sumarycznej ilosci kontroli to
    >ogromne naduzycie. Podawal mi te proporcje, ale nie pamietam.

    Owszem. Taka mala nagonka spoleczna.
    Z drugiej strony - pijani kierowcy bez rowerzystow spowodowali 2800
    wypadkow. Okolo 5% .. naprawde co dwudziesty kierowca jezdzi
    nietrzezwy ?
    A kontrole zaliczam .. raz na dwa lata ? to ile ich jest - 8 mln
    rocznie ? 100 tys nietrzezwych to 1:80. Wypadkowi ci pijacy ..

    Ale duzo bezpieczniej bez nich nie bedzie :-)

    J.