  • 11. Data: 2010-07-20 06:57:47
    Temat: Re: Nowy Panasonic LX5
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    StaM pisze:
    > Adam nie pij od polnocy:) zapomniales o Sony, Pentax, Olympus...no i
    > Leica.

    Żaden z nich nie zrobił nic sensownego w kompaktach. Leica finansowo.
    No, może jednorazowy wybryk R1 ale to nie taki kompakt znowu i E10/20,
    ale to było w czasach bitwy pod Grunwaldem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-07-20 07:45:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-19 21:31, Piotr pisze:
    > A tak w ogóle to czy Nikon dotąd wypuścił jakikolwiek kompakt, który
    > by się czymkolwiek wyróżniał na tle konkurencji?
    > Bo nie kojarzę żadnego ciekawego modelu.
    > A "G11 killer" - to pewnie dlatego, że tryb zdjęć seryjnych będzie o
    > połowę szybszy (czyli 1,5 foty /sek) :-)

    Nikon mial ciekawe hybrydy z dosyc duzymi matrycami (2/3 bodajze). Jesli
    chodzi o zwykle kompakty to krazy opinia ze sa to jakies chinczyki, a
    Nikon daje tylko swoje logo.
    Zastanawia mnie to podejscie firm do kompaktow. Robi sie setki modeli
    rozniacych sie od siebie detalami. Ilosc w zaden sposob nie przeklada
    sie na jakosc. Odnosze wrazenie ze mamy wiecej modeli kompaktow niz
    typow papieru toaletowego. Ale w jakim celu? Czy chodzi o zasypanie
    zwyklego uzytkownika tak, aby nie byl w stanie wybrac tgo co dla niego
    najlepsze? Serwisy foto nie sa w stanie tego przetestowac i z tego co
    widze juz odpuscily. Moze to wlasnie o to chodzi? Nawet jak jakis
    kompakt zostanie przetestowany, to w momencie publikacji testu jest juz
    nie do kupienia, a nastepca mocno do niego podobny jest zazwyczaj 2x
    gorszy...
    Marx

  • 13. Data: 2010-07-20 07:53:01
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 20 Lip, 08:57, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > No, może jednorazowy wybryk R1 ale to nie taki kompakt znowu i E10/20,
    > ale to było w czasach bitwy pod Grunwaldem.

    Sony klepie tych roznych cybershotow do diabla i troche. Leica jest
    chwalona
    w niektorych "niszowych kregach" Nie mozna powiedziec ze tego nie ma,
    do tego nastapila
    era kompaktow wysokiej rozdzielczosci z telefonem. Nie mozemy tego
    pominac, bo masa dziennikarzy
    robi z roznych waznych imprez nimi zdjecia. Widoczne to bylo na
    mistrzostwach w Afryce kiedy fotografowali
    statuetke Worldcup.
    StaM

  • 14. Data: 2010-07-20 08:31:30
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-07-20 09:53, StaM pisze:

> [...]
    > pominac, bo masa dziennikarzy
    > robi z roznych waznych imprez nimi zdjecia. Widoczne to bylo na
    > mistrzostwach w Afryce kiedy fotografowali

    http://cameracharts.1001noisycameras.com/2010/07/tue
    -july-13.html

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 15. Data: 2010-07-20 08:32:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    StaM pisze:
> [...]
    > pominac, bo masa dziennikarzy
    > robi z roznych waznych imprez nimi zdjecia. Widoczne to bylo na
    > mistrzostwach w Afryce kiedy fotografowali

    Ale my tu o ''czymkolwiek, co się wyróżnia na tle konkurencji'' :)
    Bo jeśli chodzi o kompakty w ogóle, to inna sprawa. Na ten przykład
    wczoraj byłem w lesie z komórką:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/56/1.htm
    :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wow! dj'e będą miksować nie tylko hity, ale również evergreen'y!
    [pis.oryg.]/

  • 16. Data: 2010-07-20 10:24:07
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Żaden z nich nie zrobił nic sensownego w kompaktach. Leica finansowo.
    > No, może jednorazowy wybryk R1 ale to nie taki kompakt znowu i E10/20,
    > ale to było w czasach bitwy pod Grunwaldem.

    Ależ Olympus zrobił - kilka modeli bije rekordy pod względem długości
    laga po wyostrzeniu. To jest wręcz niewiarygodne, żeby czas po wstępnym
    wyostrzeniu sięgał sekundy.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 17. Data: 2010-07-20 18:39:35
    Od: kry <a...@b...cc>

    Dnia 19-07-2010 o 08:34:30 gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

    > Z punktu widzenia posiadacza LX3 to kicha.

    a co to by mialo być aby kichą nie było? Przyzwoity aparat nieco
    rozwinięty w stosunku do poprzednika ale tak naprawde nie wiem co można by
    do niego dodać aby miało to być rewolucją nie tracąc jednocześnie swego
    charakteru i tego co jest jego zaletami.

    > Czekam na ten "najlepszy model" Panasonika w m43 - coś pomiędzy LX3 i
    > GF1 z
    > sensorem m43 i mam nadzieję w kicie z 14mm f/2.5 i bez filtra aa ;)

    no ale to w sumie zupełnie inny produkt - bez sensu było by ubijać LXx by
    wchodzic w cos takiego.

    To może być kolejna linia proudktów ale po co?
    Sigmy furory nie zrobiły, a mają przecież GFx.

    > Z pktu widzenia kogoś, kto szuka małego, szerokiego kompakcika: imho
    > jedyny wybór.

    a samsung EX1?

  • 18. Data: 2010-07-21 04:49:17
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > do niego dodać aby miało to być rewolucją nie tracąc jednocześnie swego
    > charakteru i tego co jest jego zaletami.

    Ekran VGA, po D3, 7D zakochałem się w tym. A jak fajne makro ma LX3 chyba wiesz.
    Lepsze video (bitrate, algorytm cdaf, 25p)
    Optymalizowany pod raw/lub jpg; zależne od juzera, wybierane z menu.
    Innymi słowy idea uni wb w firmowym oprogramowaniu.
    Opcja dużej zielonej ramki/hyperfokalna jako pozycja w menu (czasami chciałbym
    zawsze wszystko mieć ostre)
    24/1.8 - Samsung to ma więc się da.
    Lepszy dekielek i to nie jest żart

    > no ale to w sumie zupełnie inny produkt - bez sensu było by ubijać LXx by
    > wchodzic w cos takiego.

    Dlatego napisałem z pktu widzenia obecnego juzera LX3.

    > To może być kolejna linia proudktów ale po co?
    > Sigmy furory nie zrobiły, a mają przecież GFx.

    Sigmy nie miały takiego szkła, sensora, oprogramowania sensora

    > a samsung EX1?

    W LX5 spodziewam/y się poprawy 1EV w szumach w stosunku do LX3.
    Poza tym NX10 mnie nie zachwycił na h-iso, najdelikatniej mówiąc.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 19. Data: 2010-07-21 05:36:55
    Temat: Oficjalnie i sample
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    sample
    http://www.photographyblog.com/previews/panasonic_lu
    mix_dmc_lx5_photos/

    Sensor:
    - lepsza dynamika
    - poprawa s/n o 31%
    - nasycenie o 38%

    http://tinyurl.com/2wzcmhb

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 20. Data: 2010-07-21 07:33:50
    Temat: Re: Oficjalnie i sample
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gietrzy pisze:
    > sample
    > http://www.photographyblog.com/previews/panasonic_lu
    mix_dmc_lx5_photos/

    Bez rewelacji jak na rok 2010... Pewno z rawa będzie lepiej, ale iso 400
    jak z g9 albo i gorzej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl