  • 121. Data: 2009-02-27 23:37:50
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Dariusz W.:

    > Ludzie robia najczesciej odbitki 10x15, 13x18 i 21x15 i aktualne
    > standardy ponizej pelnej klatki niezle sie sprawdzaja, wiec
    > po co amator ma miec FF ???

    Do "kontroli GO". Amatorzy zmieniają kompakty na lustrzanki właśnie po to
    żeby móc "kontrolować GO", a do tego najlepiej nadaje się FF z założonym
    obiektywem takim jak 85/1.2 Zresztą nawet zwykły 50/1.8 tu wystarczy, ale
    koniecznie musi to być matryca FF.

  • 122. Data: 2009-02-27 23:48:33
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy jak jest hypercrystal to da się na niego popatrzyć od przodu
    > aparatu? :)
    > hyhy :)

    Mam nadzieje, że fotki lepiej Ci wychodzą niż czytanie :-) Dla ułatwnienia:
    "większość przypadków" nie oznacza "wszytkie przypadki, łącznie z robieniem
    sobie autoportretu" a "podobne możliwości" nie oznacza "identyczne
    możliwości". Ile razy potrzebujesz sobie robić fotkę (o ile nie jesteś
    narcyzem)? _Większość_ okoliczności, gdy może przydać się odchylany ekran
    (oczywiści z wykorzystaniem LV) to robienie zdjęć na wyciągniętych w górę
    rękach lub z poziomu pasa. LCD HyperCrystal daje tu podobne możliwości
    obserwacji kadru co odchylany ekran.

  • 123. Data: 2009-02-28 00:11:25
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Rzecze Dariusz W.:

    >Do "kontroli GO". Amatorzy zmieniaj? kompakty na lustrzanki w?a?nie po to
    >?eby móc "kontrolowa? GO", a do tego najlepiej nadaje si? FF z za?o?onym
    >obiektywem takim jak 85/1.2 Zreszt? nawet zwyk?y 50/1.8 tu wystarczy, ale
    >koniecznie musi to by? matryca FF.

    Nie spotkalem sie z taka motywacja o ktorej piszesz.
    Ludzie co zmieniaja kompakty na lustrzanki chca
    miec lepsza jakosc obrazu i szybszy AF jak i wiecej
    klatek / s oraz wymienne szkla ;)
    Mala GO raczej przeszkadza sporej czesci amatorow
    bo ciezko na LCD ocenic czy naprawde jest ostro tam
    gdzie chcemy.

    Motywacja przejscia na FF kieruje sie
    faktem ze, sa mniejsze szumy na wysokim ISO i
    uzyskuje sie bardziej naturalny obraz.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 124. Data: 2009-02-28 00:14:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Rabbit McCroolick:

    > LCD HyperCrystal daje tu podobne możliwości
    > obserwacji kadru co odchylany ekran.

    Ale nie pozwoli ci skontrolować ostrości, co najwyżej kadr.

  • 125. Data: 2009-02-28 09:51:10
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Ale nie pozwoli ci skontrolować ostrości, co najwyżej kadr.

    Toż o tym piszę a ostrość, no cóż na odchylanym LCD też nie zawsze się
    udaje. Aczkolwiek odchyalny LCD HyperCrystal pewnie daje większe możliwości,
    niemienj dalej uważam, że to gadżet a nie funkcjonalna rewolucja.

  • 126. Data: 2009-02-28 16:35:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
    > Mam nadzieje, że fotki lepiej Ci wychodzą niż czytanie :-)

    Jeju, dwa uśmiechy daję i nie zrozumiał ironii! :)

    > Ile razy potrzebujesz sobie robić fotkę (o ile nie jesteś
    > narcyzem)?

    Nie tylko do tego się taki ekran przydaje. Samo odchylanie w pionie
    pomaga na słonku. Zazwyczaj jak robisz zdjęcia w trybie zoombie to masz
    aparat podniesiony wysoko i pochylony w dół. Widzisz więc ekran
    spłaszczony, do tego pod takim kątem, że najczęściej jest tam niebo.
    W słoneczny dzień tylko odchylany ekran daje możliwość jakiejkolwiek
    kontroli kadru.

> [...]
    > (oczywiści z wykorzystaniem LV) to robienie zdjęć na wyciągniętych w górę
    > rękach lub z poziomu pasa. LCD HyperCrystal daje tu podobne możliwości

    Oczywiście, że nie daje. Jest znacząco lepiej niż kiedyś, kiedy trudno było
    cokolwiek zobaczyć, ale też cudowności niestworzonych NIE MA. Tak jak
    pisałem - w takiej sytuacji dodatkowo przechylasz aparat w dół i w
    pełnym słonku trudno cokolwiek zobaczyć na ekranie. Odchylenie w dół
    znacząco poprawia sprawę.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 127. Data: 2009-02-28 16:36:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Mateusz Ludwin:
    > Czyli pokrzyczałeś, pobulgotałeś, ale jak przyszło do udowodnienia twojej
    > tezy o taniej optyce w FF to wymiękłeś... Tyle rozmowy z tobą.

    Ale lubisz z sobą gadać :)
    Zanim zdążyłem odpisać dwa razy sobie odpowiedziałeś :D
    hyhy :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 128. Data: 2009-02-28 16:42:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Prosta sprawa. Nie mam zamiaru dłużej sie z tobą przepychać. Masz tu trzy
    > obiektywy:

    Prosta sprawa - wyciąć wszystko, bo tak najłatwiej. Częściowo odpowiedzi
    już dostałeś, ale tam gdzie sam miałeś coś szukać, to co? Czemu
    powywalałeś z odpowiedzi?

    > Na poparcie swoich tez masz przedstawić taki sam zestaw trzech obiektywów

    Mam? Znaczy co? jak nie przedstawię to świat się wali i złe koszmary
    śnią w nocy? :) wyluzuj :)

    > mają być nowe, bo ja też pokazuję nowe. Tam gdzie jest stabilizacja w szkle
    > - ma być stabilizacja (jesli wolisz porównywać z stabilizacją w Olympusie,
    > to musisz to uwzględnić przy zakresach ogniskowych). Jakość zdjęć z
    > zaproponowanego zestawu ma być nie gorsza niż z tych obiektywów cropowych.
    > Pokaż nam w praktyce to czego tak zawzięcie bronisz.

    Więc nagle się zrobiło, że mają być nowe, z aktualnej oferty i w ogóle w
    pełni opcji. Przedtem Sigma be i niedobra, ale nagle jak wychodziła
    najtaniej do cropa, to od razu wpadła na listę. No i oczywiście
    starszych konstrukcji których PEŁNO na rynku nie wolno uwzględniać, bo
    ma być nowe, z gwarancją i w ogóle :D

    Wybacz, ale nie mam ochoty na Twoje gry podjazdowe i manipulacje.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 129. Data: 2009-02-28 16:43:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Dariusz W. pisze:
    > Mala GO raczej przeszkadza sporej czesci amatorow
    > bo ciezko na LCD ocenic czy naprawde jest ostro tam
    > gdzie chcemy.

    No właśnie, w lustrzankach kadruje się w wizjerze. Optycznym o zgrozo! :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 130. Data: 2009-02-28 16:46:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Ale lubisz z sobą gadać :)
    > Zanim zdążyłem odpisać dwa razy sobie odpowiedziałeś :D
    > hyhy :)

    Bo minęły dwa dni w ciągu których zdążyłeś napisać kilkanaście bezsensownych
    postów ignorując ten.